OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonominominköpsprocessen
Drivs du av ständiga förbättringar och gillar att skapa effektiva och smarta processer?
Vill du att ditt nästa steg ska vara på en resa med att utveckla en väl fungerande ekonomienhet.
Då kan det här vara en roll för dig! Vi har behov att stärka vårt team med ytterligare en ekonom.
En dag påjobbet
I Södertälje kommun har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet under namnet Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att ge service till hela den kommunala organisationen. Vårt fokus är att ge den bästa servicen till Södertäljes medborgare.
Vi jobbar inom hela redovisningsområdet, från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vi ansvarar för redovisning och kommunens övergripande betalningsprocesser och för e-handel & ekonomisystem ERP.
Vi jobbar med utveckling av processerna, effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten.
Du kommer att tillhöra inköpsteamet med operativt ansvar att säkra processen och redovisningen. I detta team finns en processansvarig med strategiskt ansvar samt en ekonom och flera ekonomiassistenter som hanterar helheten från beställning till betalning.
Vemärdu?
Krav:
- Du har högskola eller universitet eller motsvarande KY-utbildning inom ekonomi/redovisning
- Du har lång erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter
- Du har goda kunskaper i Officepaketet
- Du behärskar svenska både i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av affärssystemet ERP (tidigare kallat Agresso eller UBW)
- IT intresse
- Erfarenhet inom offentlig-kommunal sektor
Personliga egenskaper:
I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi är intresserade av dig som har ett eget driv och som har förmågan att se helheten. Du är utvecklingsinriktad, effektiv och strukturerad. Då rollen innebär många kontakter är förmågan att samarbeta och skapa goda relationer viktigt.
Vi erbjuderdig
Som medarbetare i Södertälje kommun erbjuds du friskvårdspeng samt möjlighet att växla in semesterdagstillägget till flera lediga dagar. Du erbjuds även årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.
Välkommentill oss!
Redovisning och Ekonomisupport består idag av 24 medarbetare med olika kompetenser. Vi är en stödfunktion som tillhandahåller systemstöd och expertis till alla kommunens verksamheter. Vi sitter centralt i moderna lokaler i Södertälje stadshus med goda kommunikationer och nära till pendeltågsstationen och bussar i Södertälje centrum.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Intervjuer kommer ske löpande.