Ekonom till reskontrateamet på Falu Energi & Vatten

Ekonom till reskontrateamet på Falu Energi & Vatten

Arbetsbeskrivning

Ekonomigruppen står inför en spännande digitaliseringsresa. Nu söker vi en ekonom till reskontrateamet som kommer att ha en viktig roll i vårt utvecklingsarbete framåt. Är du vår nästa stjärna?

Falu Energi & Vatten är ett energiföretag som ägs av alla Falubor. Vi är en aktiv samhällsbyggare som tänker lite längre och tar ett större ansvar. Vårt mål är att det ska vara enkelt att leva ett hållbart liv i Falu kommun - nu och i framtiden.

Nya krav från våra kunder och omvärlden gör att vi behöver bli bättre på att använda våra digitala system på ett smidigt och effektivt sätt, men också att förändra våra processer. Ekonomigruppens uppdrag är att ansvara för företagets ekonomiska redovisning och agera ett professionellt stöd ut mot våra verksamheter. Vårt arbete ska skapa en ekonomiskt rättvisande bild som skapar goda förutsättningar för att ta strategiskt viktiga beslut. Gruppen ansvarar även för företagets skuldportfölj och framtida finansiering.

Som ekonom i reskontrateamet ingår du i Ekonomigruppen och du kommer att ha en viktig roll i att leverera hög kvalitet i våra ekonomiska flöden. Låter det som ett uppdrag för dig?

Arbeta som ekonom
Ekonomigruppen är i ett verkligt omvandlingsskede med tydlig inriktning mot digitalisering. Som ekonom i reskontrateamet arbetar du nära verksamheten och dina kollegor inom ekonomigruppen med huvudsaklig uppgift att hantera kund- och leverantörsreskontra samt övriga in- och utbetalningar. Vardagen kommer att bestå av omväxlande arbetsuppgifter, där tempot stundtals är högt.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Prioritera och strukturera dagliga arbetsuppgifter
• Vara backup för kollegor i dagliga arbetsuppgifter inom reskontragruppen
• Bevaka att våra kunder betalar i rätt tid
• Vara behjälplig vid bokslut
• Utföra registervård inom dina ansvarsområden
• Ha löpande kontakter med skatteverk och bank
• Vara systemförvaltare för ett eller flera delsystem
• Arbeta fördjupat med förbättringar

Du ingår i Ekonomigruppen, men tillhör reskontrateamet. Kollegorna i gruppen har stor kompetens och ett starkt engagemang för ekonomifrågor. Det är högt i tak och gruppen är mån om varandra. Du kommer att ha ett bra gäng att luta dig emot.

Kollegan Sara Åhnström om gruppen och FEV som arbetsgivare:
Ekonomigruppen har en bra sammanhållning! Vi har roligt tillsammans och arbetar som ett team mot våra gemensamma mål. FEV är också en arbetsgivare som gör mycket för att vi ska känna gemenskap och trivas på våra arbetsplatser. Vi har till exempel en personalklubb som anordnar en stor variation av aktiviteter för att vi ska umgås med kollegorna, även utanför jobbet. Eftersom vi är över 200 anställda så är det ett bra sätt att träffa kollegor som du vanligtvis inte arbetar nära.

Din profil
För att du ska trivas i rollen som ekonom hos oss behöver du kunna planera dina dagar på egen hand. Därför är det viktigt att du kan ta initiativ och är självgående. Som person uppskattar du även att arbeta med andra i grupp och lyssnar in dina kollegors förslag och idéer. Du har ett analytiskt intresse och trivs med problemlösande arbetsuppgifter. Du sprider en positiv stämning på arbetsplatsen.

Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• God datavana och systemförståelse
• Goda kunskaper i bokföring och Office-paketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt påminnelse-, krav- och inkassohantering
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av avstämning och analys
• Erfarenhet av bokslutsarbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.

Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning direkt hos vår kund Falu Energi & Vatten
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan via länken nedan, senast 2023-08-20. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots (länk till https://rekryteringslots.se/). Lämna din ansökan via ansökningsknappen (FEV:s rekryteringsportal) I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco.

Vid frågor
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Struve på ulrika.struve@adecco.se eller Johanna Hansson, Avdelningschef Ekonomi & inköp, via mail johanna.hansson@fev.se. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt.

Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 225 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

Sökord
Ekonom, redovisningsekonom, redovisning, reskontra, kundreskontra, leverantörsreskontra, digitalisering, Falu Energi & Vatten, FEV, Adecco, Falun

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024