OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 20 300 invånare. Kommunen har en god näringsstruktur, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Socialnämnden ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt omsorg för funktionshindrade. Nämndens bruttobudget uppgår till 360 mkr och förvaltningen har ca 600 anställda. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att under socialchefen självständigt ansvara för arbetet med förvaltningens budget, uppföljning och årsredovisning (internredovisning). Du ska stödja verksamhetscheferna i ekonomiplanering och uppföljning. I uppdraget ingår även att arbeta med utveckling av ekonomiadministrativa rutiner och processer samt att vara föredragande i ekonomifrågor. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp. Vi söker i första hand dig som har en bakgrund som controller eller liknande och har ett intresse för ekonomistyrning samt ekonomiskt utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Du har högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet är en merit. Tjänsten kräver att du har förmåga att arbeta självständigt. Du är initiativrik och drivande samt har en god samarbetsförmåga. Du tillämpar ett mål- och resultatinriktat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär kontakter med såväl verksamhetschefer som politiker på olika nivåer förutsätter vi att du har en god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367