Ekonom till socialförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla ekonomiarbetet i socialförvaltningen Centrum? Hos oss får du möjlighet att arbeta nära verksamheterna och vara en viktig samarbetspartner för verksamhetens chefer i samhällsviktiga funktioner. Socialförvaltningen Centrum har verksamhet som är knuten både till stadsområdet och till stadenövergripande verksamheter.

Som ekonom tillhör du ekonomiavdelningen som består av ett kompetent och engagerat team som stöttar varandra och bidrar till varandras utveckling och trivsel. Du erbjuds ett spännande och omväxlande arbete på en arbetsplats som är centralt lokaliserad i staden.

I uppdraget ingår att säkerställa ett rättvisande resultat och att driva förvaltningens ekonomiska uppföljning och rapportering samt att bidra i utvecklingen av stadens och förvaltningens ekonomiprocesser. Tjänsten som ekonom innebär en både stödjande och rådgivande roll. Arbetsuppgifterna omfattar att upprätta bokslut, budget, prognos och att analysera avvikelser, trender och nyckeltal. Du kommer att bidra i arbete med att nå en hållbar ekonomisk utveckling och medverka till god kostnadskontroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/universitets-examen inom ekonomi. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.

Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation. Likaså är det meriterande om du har kunskaper i verksamhetssystemen Hypergene och Business Unit4 Agresso. Du har goda kunskaper i Office 365. Meriterande är även att du tidigare har arbetat med processledning och verksamhetsutveckling.

I rollen som ekonom är du synlig ute i verksamheten och det är därför viktigt att du håller en hög kvalitets- och servicenivå. Som person har du god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Uppdraget förutsätter att du har god analytisk förmåga och att du kan se samband och dra logiska slutsatser utifrån begränsad och komplex information Du trivs med att samarbeta med andra för att uppnå resultat och känner dig samtidigt trygg med att utföra och fatta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har förmåga att skapa goda relationer med dem du har kontakt med. Din pedagogiska förmåga är värdefull då du i ditt arbete ska förklara samband och skapa förståelse och förankring av ekonomisk information i organisationen. Du gillar att lära nytt och driva utveckling av verktyg, metoder och arbetssätt.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


15 november 2024

Förvaltningsekonom

Förvaltningsekonom

15 november 2024

Ekonom, vikariat

Ekonom, vikariat

8 november 2024