OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.
Tjänsten är ett vikariat med start omgående. Du arbetar dagtid och utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som Ekonom på Servicecenter Ekonomi, Kundcenter är ditt huvudsakliga ansvar att kostnadseffektivt framställa och tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid inom kundfakturaprocessen. Du kommer därmed arbeta med att;
- Operativt ansvara för kundfakturaprocessen, vilket bland annat innebär inbetalningar, kundregister, fakturering, påminnelsehantering och kreditbevakning.
- Löpande kontakt med Södras kunder och affärsområdenas försäljningsorganisationer för att säkerställa att kunderna betalar i tid samt att Södra har kontroll över sina kreditrisker.
- Medverka i kontinuerlig utveckling av Servicecenter ekonomis rutiner, arbetssätt och tjänster.
Rollen innebär också
Du kommer vara en del av Servicecenter Ekonomi Kundcenter, vilket är perfekt för dig som trivs i en roll med fokus på service till avdelningens intressenter.
Gruppen består av fem kollegor som arbetar med utgångspunkt i lean. Detta innebär att ni har ett gemensamt ansvar och samarbetar kring olika arbetsuppgifter. På avdelningen pågår ständiga projekt och förbättringsarbeten, vilket ger dig förmånen att få vara med på en spännande resa framöver.
För närvarande är vi inne i ett skifte med implementering av nytt affärssystem, stort fokus på digitalisering, automatisering och implementering av robotar i våra administrativa processer.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, initiativrik, uppskattar långsiktiga relationer, är självständig och lösningsfokuserad. Precis som oss trivs du att arbeta i team, har god samarbetsförmåga, kan hantera högt arbetstempo och arbetar mot uppsatta mål.
Vidare värdesätter vi att du är prestigelös och kommunikativ med en positiv anda, som gör att du strävar efter nya lärdomar och tänker innovativt. Vi ser att du som söker har;
Avslutad universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Arbetslivserfarenhet av arbete med kundreskontra.
Behärskar det svenska och det engelska språket väl i tal och skrift.
Önskvärt men inte nödvändigt är om du har jobbat i någon form av affärssystem.
Placering
Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till 2022.
Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Linnea Edgren, 0470-89116. För frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta Elina Claeson Andrén, 0470-89136. För fackliga frågor kontakta Teddy Hedlund, Unionen, 0706655828 eller Eric Karlsson, SACO, 0761186053.
Information om rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess.
Ansök via länken nedan senast den 28:e december 2020. Hoppas vi hörs snart! Löpande urval kan komma att tillämpas.
Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.