OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sotargruppen Västra Skaraborg AB söker social och framåtriktad ekonom med ett hjärta för siffror!
Om Sotargruppen AB
Sotargruppen AB startade 1999 i Vara och under åren har vi växt till en företagsgrupp som är verksam över hela Västergötland. Tillsammans med Ventgruppen är vi idag en komplett partner inom såväl brandskydd som ventilation. Vårt team består av 55 medarbetare som är utspridda från Lund i söder till Mariestad i norr - varmt välkommen till oss!
Om rollen
Är du strukturerad, noggrann och trivs i en öppen och samarbetsinriktad miljö med fokus på hög service? Hos oss erbjuds du en ansvarsfull roll där du blir vår nyckelperson för administrationen främst lokalt i Vara men även för andra bolag inom koncernen. Du rapporterar till lokala VD:n i Sotargruppen i det dagliga operativa arbetet och stöttas av ansvarig Regional ekonomen i frågor gällande ekonomi.
Dina arbetsuppgifter innebär: Ekonomi såsom fakturering, kund och leverantörsreskontra, avstämningar samt upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut.
Löneadministration från ax till limpa, vilket innefattar kontroller och avstämningar av lönerapporter, registrering av avvikelser samt lönehantering för flera bolag inom region Norr.
Utöver ekonomi- och lönehantering stöttar du även det lokala kontoret med allmänna administrativa uppgifter och är behjälplig på telefon.
Vi söker dig som: Har några års arbetslivserfarenhet i en ekonomifunktion. Har du dessutom en utbildning inom ekonomi är det meriterande.
Är en van användare av program inom MS Office, framför allt Excel, och har goda kunskaper i ekonomi- och/eller lönesystem då vi jobbar i Fortknox.
Behärskar svenska flytande i både tal och skrift och har en god nivå på engelska.
Om dig
Vi söker en självgående och driven person som är trygg, social och har lätt för att skapa förtroende. Du är skicklig på att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och arbetar både noggrant och strukturerat. Samarbetsvilja och god serviceförmåga är avgörande i både interna och externa kontakter.
Om rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen innefattar löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Om din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Ansökan sker via annonsen på OnePartnerGroups hemsida. På grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post. För frågor är du välkommen att kontakta: Evelyn Wiseby +46 72 337 51 78 / evelyn.wiseby@onepartnergroup.se