OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonom med intresse och erfarenhet av verksamhetsutveckling, samordning och controllerarbete. Vill du bidra till att göra spelmarknaden trygg och säker? Då har vi jobbet för dig!
Det här kommer du att arbeta med
Du kommer att vara placerad på myndighetens avdelning för verksamhetsstöd som för närvarande består av fjorton medarbetare som arbetar med it, upphandlingar, ekonomi, HR, registratur och arkiv, fastighetsfrågor och intern service. Den här tjänsten kommer att höra till gruppen ekonomi/upphandling. Vi har en prestigelös och stimulerande arbetsmiljö med högt i tak.
Avdelningen för verksamhetsstöd ger expertstöd och hjälp till myndighetens övriga avdelningar, generaldirektör och styrelse.
Den aktuella tjänsten innefattar att driva och samordna arbetet med myndighetens verksamhetsplanering och uppföljning. I samverkan med andra funktioner på myndigheten samordnar du och stödjer arbetet med att skapa effektiva processer, intern styrning och kontroll, samt rutiner och systemstöd. Du kommer även arbeta med att koordinera och bevaka remisser samt utföra och ansvara för utredningar och projekt, arbeta med myndighetens arbete med årsredovisning samt budgetunderlag etc.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har akademisk examen i ekonomi och något års arbetslivserfarenhet inom staten, med liknande uppgifter. Som person är du engagerad, analytisk och ansvarstagande med förmåga att ta egna initiativ. Du har integritet och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi det som nödvändigt att du självständigt kan planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för tjänsten är avgörande.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan nödvändig svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid samt flexibla arbetstider. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Varmt välkommen med din ansökan!