OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det går fort hos SportMe och verksamheten växer vilket gör att ingen dag är den andra lik. Du axlar en viktig roll i bolaget där arbetar du brett med ekonomiuppgifterna och bidrar till att vi ständigt blir bättre på det vi gör både i Sverige och internationellt.
SportMe söker nu en ekonom, i denna rekrytering tar vi hjälp av Ghost Competence. Du blir direktanställd av oss på SportMe men all kontakt gällande tjänsten sker med Ghost Competence.
Information om tjänsten
Som företagets ekonom/inköpsassistent ansvarar du för ekonomihanteringen som du driver självständigt, men i nära samarbete med företagets VD samt koncernens ekonomiansvarige. Arbetsuppgifterna omfattar samtliga sysslor av ekonomisk karaktär, samt tilldelade arbetsuppgifter som härrör inköp. Dessutom förväntas du att arbeta proaktivt med effektiviseringar och förbättringar.
De regelbundet återkommande arbetsuppgifterna är i huvudsak:
- Löpande redovisning
- Fakturering, inbetalningar och kravhantering
- Leverantörsreskontra och utbetalningar
- Deklaration av moms, källskatt och arbetsgivaravgifter, samt periodisk sammanställning
- Lönearbete
- Budgetarbete
- Månadsrapporter
- Årsbokslut, årsredovisning och deklaration
- Löpande kontakt med leverantörer ang. inköpsordrar
- Uppdatering av leveransschema
- Bokning samt uppföljning av sjötransporter
- Priskalkylering
- Registervård
Information om kundföretaget
SportMe AB är en av de snabbast växande leverantörerna inom segmentet sport- och fritidsprodukter. Företaget utvecklar egna produkter under eget varumärke och har sina kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Kunderna består av återförsäljare såsom sportbutiker, leksaksaffärer, varuhus och webbhandel.
Vi söker dig som
har eftergymnasial ekonomiutbildning, samt ett antal års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Meriterande är om du har arbetat med import, export och olika valutor, då sådant förekommer i stor utsträckning.
Du har god analytisk förmåga och kan förklara och förstå sambandet mellan ekonomiska händelser och utfall. Du tycker det är utvecklande att lära dig och arbeta med varierande uppgifter, inte enbart av ekonomisk karaktär.
Vidare gillar du att arbeta proaktivt och komma med förbättringar, såväl på processer av ekonomisk karaktär som i övriga verksamheten där du ser sådana möjligheter. Du har god kommunikativ förmåga, i såväl svenska som engelska då företaget har många utrikeskontakter.
Programkrav: erfarenhet från arbete i bokföringsprogram och Microsoft Excel.
Meriterande om du arbetat specifikt i bokföringsprogrammet Fortnox, har erfarenhet från löneprogram (Crona lön används på arbetsplatsen).
Fakta:
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Lön: Månadslön
Tillträde: Omgående
Urval: Sker löpande
Sista ansökningsdag: 2021-04-15
Urval sker löpande, så var snabb in med din ansökan.
KONTAKT: Maria Lundgren
Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Lundgren på maria@ghostcompetence.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker
Marlene Lundberg
Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
070-669 85 24