OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en eftergymnasial ekonomisk utbildning och några års erfarenhet som ekonom? Vill du arbeta med varierande ekonomiska uppgifter för ett internationellt bolag i tillväxt? Då kan du vara den vi söker!
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Sunds Fibertech
Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll.
Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028.
Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun. Företaget är nu också nominerad till Svenska Dagbladets pris ”Årets affärsbragd”, som ett av tio företag i Sverige.
Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige.
Om rollen
Som ekonom på Sunds Fibertech kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet för verksamheten i både Sverige och Tyskland. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är löpande redovisning, hantering av in- och utbetalningar, fakturering, projektuppföljning och månadsbokslut. Du hanterar även bankgarantier, löner samt moms- och arbetsgivaravgifter.
Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag i tillväxt med en entreprenörsanda som genomsyrar hela verksamheten. Medarbetarna på Sunds Fibertech är ambitiösa och tror på en positiv anda. Det finns en fin sammanhållning hos alla medarbetare så oavsett var i organisationen du sitter är du involverad i vad som händer i verksamheten.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll, gärna på ett medelstort företag. Har du erfarenhet av utlandstransaktioner eller internationellt arbete är det meriterande.
Som person är du strukturerad, noggrann och ambitiös. Du har en positiv anda och lockas av att vara en del av ett bolag som växer där du alltid är beredd att hjälpa till med det som behövs.
Du är självgående i ditt arbete och trivs i en bred roll med många kontaktytor. Då regelbunden internationell kontakt med både kunder och bolag inom koncernen ingår i rollen så kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
Högskoleexamen inom ekonomi
Tidigare arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
Goda kunskaper inom Excel
Flytande i tal och skrift i engelska och svenska
Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete i ett internationellt bolag
Goda kunskaper i Tyska
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Timrå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.