OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom arbetar du i huvudsak med ekonomi, mark- och fastighetsfrågor, administration, stöd till avdelningschefen men även utredningar och andra uppgifter inom avdelningen kan förekomma. Du hanterar avtal, avdelningens ekonomi med tillhörande uppföljningar, kalkyler och prognoser samt internkontroller och fakturor.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha relevant högskoleutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation med goda ekonomikunskaper.
Du har administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper.
Meriterande är arkivhantering, dokumenthantering samt fastighetsdeklarationer.
Egenskaper
Som person är du en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.