Ekonom till Teknisk service i Avesta kommun

Ekonom till Teknisk service i Avesta kommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi är just nu på en spännande utvecklingsresa, där du som ekonom får möjligheten att bygga på dina erfarenheter inom exploateringsredovisning. Vill du utvecklas i rollen som ekonom och växa med oss så står vi för förutsättningarna!

Med en planerad pensionsavgång i höst och en ny mark- och exploateringsenhet söker vi nu en ekonom till vår arbetsgrupp, som likt oss, är en lagspelare och förstår värdet av att arbeta tillsammans. Vill du bli en del av vårt team där vi lever och andas Jaget - Laget - Uppdraget, kan det här vara en tjänst för dig!

Bli en del av oss på Teknisk Service! Vi ansvarar för drift och underhåll av gator, vägar och parker som ägs av Avesta kommun och det kommunägda fastighetsbolaget Gamla Byn AB. Vi ansvarar också för lokalvård i alla lokaler som kommunen bedriver verksamhet i. Teknisk service sköter även Avesta Visentpark, ett av kommunens stora besöksmål.

Ansvarsområden
Som ekonom på Teknisk service och kommande Mark- och exploateringsenhet har du huvudansvaret för att de ekonomiska processerna fungerar. Du arbetar då bland annat med budgetprocess, budgetuppföljning och bokslut. Du kommer ha ett nära samarbete tillsammans med övriga ekonomer samt redovisningsenhet i kommunen och med dem har du ett delat ansvar i frågor kopplade till ekonomiprocesser inom mark- och exploateringsområdet.  

Du kommer vara ett strategiskt stöd inom ekonomi på Teknisk service, men också till vår nya mark- och exploateringsenhet där du kommer få vara med och forma de ekonomiska processerna. Detta inkluderar därför ett ansvar för omvärldsbevakning inom ditt specialistområde, så att du ska kunna fortsätta utveckla det som redan finns men även skapa nya strukturer. Du har stora kontaktytor i din roll, allt från kontakt med chefer och produktionsledare till att ingå i Kommunekonomernas samverkansgrupp som träffas en gång per månad. 

Som ekonom hos oss kommer du att  arbeta operativt med ekonomifrågor och  ge stöd till verksamhetsansvariga. Det kan vara frågor som berör bland annat löpande statistik och kalkyleringar samt ekonomisk granskning av verksamheterna. I rollen har du månadsvisa avstämningar med Resultatenhetschef, enhetschef och produktionsledare, för att stödja i bedömningen av den ekonomiska prognosen för enheten. Du planerar och lägger fram förslag på en långsiktig ekonomisk plan samt följer upp verksamheten mot denna. I rollen ingår även arbete med statistik och utdatabehandling.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som är utvecklingsinriktad, med ett intresse för att effektivisera och kvalitetssäkra våra arbetsprocesser. Du har god förståelse för numeriska underlag och dess betydelse, med en förmåga att kunna förklara och förtydliga dessa för de du samarbetar med oberoende av kunskapsnivå. Ditt affärsmässiga perspektiv bidrar även till din helhetssyn, där du ser besluts långsiktiga- samt kortsiktiga betydelse för verksamheten och anpassar dina planer till detta.

Som person är du noggrann och lägger stor vikt vid att uppnå kvalitét i dina arbetsuppgifter samt tar ansvar för det du tar dig för. Du arbetar bra med andra då du har ett lyhört förhållningssätt och är tillmötesgående i ditt bemötande.

Vi söker dig med en relevant akademisk utbildning inom ekonomiområdet, som exempelvis företagsekonomi eller civilekonom. Du behöver praktisk erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och andra IT-baserade kalkyleringsprogram, då du kommer hantera stora datamängder i tjänsten. 
 
Meriterande för tjänsten:
Kunskap om projektekonomi
Kunskap om exploateringsredovisning
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi i offentlig förvaltning
Kunskap om moms, försäkringar och avtal


Ansökan
2022-05-24  är sista dag för ansökan. Intervjuer kommer att påbörjas under annonseringstiden.

För information: I denna rekrytering samarbetar Avesta Kommun med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha, fredrik.patcha@randstad.se, 070-368 18 82 om du har frågor.

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 24 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Redovisningsspecialist

Redovisningsspecialist

5 november 2024