Ekonom till välkänt företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Presentation

För ett konsultuppdrag hos Poolias kund i Västerås söker vi nu en ekonom med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå i 6 månader framöver, med goda möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, du är välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer främst innefatta hantering av leverantörsfakturor i faktureringssystemet SIW, betalningspåminnelser, kontoavstämningar, krav- och räntefakturering samt allmänt stöd till kunder/ leverantörer och interna instanser.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig med ett antal års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har med fördel en utbildning inom ekonomi, men det är inget krav. Du har flytande kunskaper i det svenska och engelska språket. Erfarenhet av arbete i affärssystemet SAP är meriterande.

Du är en ansvarstagande och självgående person som trivs med ett tempofyllt arbete. Du driver självständig dina processer framåt och är noggrann, pålitlig och har goda administrativa kunskaper. Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Vår kunds hemsida

www.poolia.se

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024