OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten för cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med över 70 dotterbolag runt om i världen. Wilo har sitt ursprung från Tyskland där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabrik. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 35 medarbetare. Det finns även säljkontor på ytterligare 6 orter i Sverige samt säljkontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Wilo lever efter sina värderingar där mjuka värden såsom tillgänglighet, seriositet och effektivitet harmoniserar med internfilosofi att alltid sätta kund och partner i fokus. På Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi. Vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska fortsätta att bidra till minskat CO2-avtryck och förbättrad tillgång på rent vatten. Wilo utvecklar systematiskt nya innovativa digitala lösningar inom koncernen och för våra kunder och partners. Mer information hittar du på www.wilo.se.
Vi söker nu en:
Ekonom
Rollen:
Till vårt team på Ekonomiavdelningen placerad på vårt huvudkontor i Växjö söker vi nu dig som vill jobba inom ekonomi för vår nordiska organisation.
I rollen kommer du att arbeta med löpande uppgifter såsom bokföring, fakturering, leverantörs- och kundreskontra med möjlighet att växa in i mer analytiska uppgifter. Du kommer att vara en del i det bokslutsförberedande arbetet med ansvar för avstämningar inom de olika arbetsområdena.
I det dagliga arbetet kommer du att ha kontakt med andra avdelningar inom företaget samt våra externa kunder. Tillsammans med din analyserande förmåga och erfarna kollegor supporterar du våra kunder bestående av grossister och installatörer.
Arbetsuppgifter:
Ø Ordersläpp
Ø Fakturering
Ø Bokslutsförberedande uppgifter
Ø Leverantörsbetalningar
Ø Upplägg av kunder
Ø Leverantörs- och kundreskontra
Din profil:
Ø Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Ø Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.
Ø Om du har erfarenhet av ekonomi inom en nordisk organisation sedan tidigare är detta meriterande.
Ø Goda kunskap i Microsoft Office
För att trivas i denna roll så har du förståelse för de olika processerna inom en ekonomiavdelning samt en god analytisk förmåga. Du trivs i en administrativ roll och har ett driv att utveckla och effektivisera processer. Du arbetar självständig och ansvarar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat vis, samtidigt som du trivs i att ingå i ett team där vi stöttar och hjälper varandra.
Du bör ha god kompetens i svenska samt engelska (både tal och skrift) då vårt koncernspåk är engelska. Du har god datavana och har lätt att lära i nya system.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en positiv, intitativtagande, lösningsorientera och serviceinriktad person som trivs i ett högt tempo. Du har en vilja att förbättra och en framåtanda som gör att du får saker att hända. Att du är noggrann, kommunikativ och tycker om att supportera och samarbeta med andra är andra egenskaper vi ser som självklara hos dig.
Vad får du av oss:
Hos oss på Wilo får du möjlighet att arbeta på ett företag med blicken riktad mot framtiden och som ser hållbarhet och digitalisering som naturliga delar i företagsutvecklingen. Kombinationen med det familjära mindre bolaget tillsammans med det internationella innebär också goda chanser till personlig utveckling. Wilo lägger stort värde i sin personal och främjar god hälsa och friskvård, detta präglar både förmåner och personalaktiviteter.
Läs mer om oss på www.wilo.se . Sista ansökningsdag är den 10 januari men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontakta gärna rekryterande chef Johan Wennberg, 0470-727635, vid eventuella frågor.
Övrig information om tjänsten:
Start: Omgående, urval sker löpande.
Ort: Växjö
Omfattning: Heltid, mån-fre.
Anställningsform: Provanställning för att sedan övergå till en tillsvidaretjänst.