OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Är du lockad av ett arbete som bidrar till förändring, där du kan vara med och påverka arbetet och vardagen för alla som lever, bor och arbetar i Norrköpings kommun? Ett arbete med ett högre syfte. Då skulle tjänsten som ekonom hos oss på Vård och omsorgskontoret kunna vara rätt tjänst för dig!
Vård- och omsorgskontoret har ett viktigt uppdrag att erbjuda vård och omsorg till personer i alla åldrar under årets alla dagar dygnet runt. Ekonomifunktionen finns centralt och stödjer verksamheten med ekonomiskt underlag och kunskap.
I organisationen finns en ekonomichef som håller i det kontorsövergripande arbetet kring budget och analysarbete, fyra ekonomer, fem ekonomiassistenter och en inköpskoordinator.
Vi står inför spännande utmaningar i arbetet med kommunens ekonomiska läge och kommande budgetanpassningar. Du kommer vara med och implementera nya arbetssätt och arbeta fram nya processer tillsammans med dina kollegor för att stötta och vägleda våra chefer.
Den här tjänsten som ekonom är till hälften placerad på Kostenheten som är en intäktsfinansierad verksamhet, vars kunder huvudsakligen finns inom utbildningskontoret. Kostenheten serverar ca 22 000 luncher till förskolor och skolor varje skoldag, samt ca 2 000 lunch och kvällsmat till vård och omsorgs verksamheter. Det finns 41 tillagningskök och 20 mottagningskök på Kostenheten. Kostchef och enhetschefer arbetar tillsammans med ekonom och ekonomiassistent med att planera och ge goda förutsättningar för bra och hälsosamma måltider i Norrköpings kommun.
ARBETSBESKRIVNING
Hos oss du med stöd och uppföljning tillsammans med våra chefer och tjänstemän i vård- och omsorgskontorets verksamheter. Del av din tjänst består av uppdraget att vara processledare för att implementera ett nytt taxesystem, som du efter implementation ska vara med och underhålla.
Du har också ett särskilt ansvar mot Kostenheten där den andra hälften av din tjänst ligger placerad. Arbetet på kostenheten innebär många kontakter med förskolor och skolor. Du har två olika arbetsplatser som du varierar mellan, Ekonomienheten och Kostenheten, som båda ligger centralt i Norrköping med promenadavstånd emellan.
Du samarbetar med många olika personer och titlar inom ramen för ditt uppdrag och hjälper och stödjer verksamhetschefer, områdeschefer och enhetschefer inom resursfördelning, budgetering, utredningar, löpande ekonomisk uppföljning, bokslut samt övriga ekonomiska frågor. En stor del av arbetet innebär att du coachar chefer och andra tjänstemän inom ekonomiområdet.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en akademisk utbildning om minst 180 hp inom ekonomi. Du har mycket god kunskap om redovisning, budget och uppföljning. Har du kunskap om taxesystem är det meriterande. Har du arbetat i eller mot offentlig verksamhet och har förståelse för hur politiskt styrda organisationers processer och beslut fattas ser vi det som meriterande.
Du är trygg som person och i din yrkesroll, du ser förändringar som möjligheter och har förmåga att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du är driven och uthållig för att kunna hålla fokus på målet och självständigt driva utveckling och det strategiska arbetet framåt utan att tappa fart. Du har mycket god förmåga att se på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser, och anpassar dina handlingar till detta.
Du entusiasmerar andra och kan förklara ekonomiska processer och mål på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs att skapa relationer med många kontakter. Vidare är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
För tjänsten krävs att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ekonomichef Lotta Rengart på 011-15 33 12 eller lotta.rengart@norrkoping.se, eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak på 011-15 30 43.
Vi vill ha din ansökan senast den 14 november.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.