OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Professionalism, arbetsglädje och respekt Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och därför söker vi nu en ny medarbetare till vår avdelning. Tjänsten är placerad på kommunledningens centrala ekonomiavdelning. Vi är ett härligt gäng som jobbar med ekonomi, övergripande mål- och kvalitetsstyrning samt upphandling och inköp. Välkommen med din ansökan till oss!
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Möjlighet till löneväxling och avtal för miljöbil finns samt semesterlöneväxling och möjlighet att teckna förmånscykel för en hälsofrämjande arbetsplats. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.
ARBETSUPPGIFTER
Som centralt placerad kvalificerad ekonom kommer du att ha en samordnande funktion för ekonomiavdelningens centrala processer främst när det gäller redovisning. Du kommer i huvudsak att arbeta med redovisning, uppföljning och bokslut. Även koncernredovisning och anläggningsregister ingår i tjänsten. Du kommer att vara systemförvaltare för ekonomisystemet Visma Affärslösningar, fakturahanteringssystemet Proceedo samt ekonomidelen i beslutsstödsystemet Hypergene. Fördjupade analyser av verksamhet/ekonomi är också vanligt förekommande.
Du kommer även att samarbeta med dina kollegor i kommunövergripande områden och med andra stödfunktioner inom kommunledningen. Vi erbjuder ett varierat, självständigt och utvecklande arbete som ekonom där du får arbeta och prova på många olika delar.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst en kandidatexamen inom ekonomiområdet. Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete som central ekonom med erfarenhet av det kommunala (offentliga) är en merit.
Du är positiv och flexibel som person och har lätt att samarbeta, skapar goda relationer, är analytiskt lagd och har en förmåga att på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt förmedla dina kunskaper inom ekonomi. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från arbete inom kommunal ekonomi samt systemförvaltning är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du förutsätts också ha goda kunskaper och vana att arbeta i Excel. Har du arbetat med IT-baserade ekonomisystem är det en merit, särskilt kunskaper i ekonomisystemet Visma affärslösningar.
ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!