Ekonom till Ving

Ekonom till Ving

Arbetsbeskrivning

Är du ekonom med lust att påbörja en ny resa? För vår kund Vings räkning söker vi nu en ekonom till avdelningen Overseas Finance som är den avdelning som ansvarar för hotellbetalningar och redovisning för deras destinationer. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Ving grundades 1956 och är idag Sveriges ledande researrangör med resor till drygt 400 resmål i över 60 länder. Ving erbjuder alla typer av resor, från klassiska paketresor med charterflyg till flexibla resor med reguljärflyg där kunden själv bestämmer innehållet. För Vings räkning söker vi nu en ekonom till avdelningen Overseas Finance för ett föräldravikariat på minst 15 månader. Avdelningen består i dagsläget av 6-7 kompetenta medarbetare där samarbete och god laganda är A och O.

Som ekonom i Overseas Finance ansvarar du i samarbete med dina kollegor för att hotell och andra samarbetspartners får korrekt betalt i rätt tid samt att redovisningen av deras destinationer blir effektiv och riktig. Det är stora transaktionsmängder i stundtals högt tempo, alltid med fokus på noggrannhet och god service. Arbetet innebär många kontakter med och support till hotellpartners, agenter, utlandspersonal och kontraktörer, men också många delar av hemmaorganisationen. Overseas Finance befinner sig i en spännande fas med stort fokus på automatisering och systemförändringar, vilket du förväntas ta aktiv del i.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos Ving. Vi söker dig som kan börja i januari där uppdraget sträcker sig minst 15 månader. Ving har sitt kontor beläget på Kungsholmen men erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag på minst 15 månader
- En företagskultur genomsyrad av värme, skratt samt stor kompetens och professionalism
- Möjlighet att på sikt arbeta på distans upp till två dagar i veckan
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för redovisningen av en eller flera destinationer
* Skapa och kontrollera selfbilling-fakturor till hotell och andra samarbetspartners
* Kontrollera och kontera övriga destinationsrelaterade fakturor
* Kontroll av bankuppgifter
* Prognostisera valutabehov
* Löpande bokföring och kontoavstämningar
* Månadsbokslut inklusive upprättande av balansspecifikationer
* Löpande support till destinationspersonal och agenter samt nära samarbete med kontraktörer
* Säsongsförberedelser i form av möten med destinationschefer och agenter, utbildning, valutaplanering, genomgång av kontrakt, dokumentation m m.
* Säkerställa att lagar och interna regler efterföljs
* Kunna fungera som backup och hjälp även till andra team inom Finance


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av redovisning
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Excel samt övriga Microsoft-verktyg

Det är meriterande om du har
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk
- Erfarenhet av arbete inom resebranschen
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV och ExFlow

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som en självklarhet. Du har vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och är bra på att prioritera och prestera under stress. Du är noggrann i allt och bra på att kommunicera med alla slags människor. Du är bra på att hitta lösningar på problem och tar gärna initiativ till förbättringar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Ving? Klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024