OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 000 studenter, cirka 70 program och 280 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.
Ekonomiavdelningen består av ca 25 medarbetare och ansvarar för följande verksamhetsområden: strategisk ekonomisk analys, ekonomisk redovisning, ekonomistöd (budget och projekt) och inköp/upphandling/systemförvaltning. Avdelningens uppdrag omfattar att säkerställa att den interna och externa redovisningen följer lagar, förordningar och god redovisningssed.
Ekonomiavdelningen söker nu en budgetekonom till verksamhetsområde ekonomistöd.
Arbetsuppgifter:
Din placering som budgetekonom är inom verksamhetsområde ekonomistöd som består av totalt 11 personer på ekonomiavdelningen. Du är en av fem budgetekonomer som arbetar nära prefekt och ledningen med institutionens övergripande ekonomi och anslagsbudget.
I arbetsuppgifterna som budgetekonom ingår bland annat att ta fram institutionens övergripande budget, prognos, bokslut, analyser och ekonomisk uppföljning i nära samarbete med institutionens prefekt och ledning.
Som budgetekonom har du en central roll i många frågor och du har eget ansvar att driva frågor och arbeta proaktivt. Ditt arbete är mycket varierande och spänner över en stor bredd av arbetsuppgifter. Du arbetar i en dynamisk och intressant miljö med många olika nationaliteter.
Arbetet är självständigt men ställer krav på samarbete med både kollegor, institutionens ledning samt vissa externa kontakter.
Kvalifikationer
• Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och då gärna från högskolesektorn.
• Du ska ha god systemvana och vara en van användare av större ekonomisystem och budget och uppföljningssystem. Erfarenhet från Agresso, Hypergene och Primula är meriterande.
• Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, liksom goda kunskaper i Officepaketet.
Vi söker dig som är mångsidig och tycker det är roligt att bidra till ett väl fungerande stöd till högskolans institutioner. Kontaktytorna är många och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel, duktig på att kommunicera tydligt och att hålla deadlines. Det är viktigt att du både kan samarbeta och arbeta självständigt. Du ska ha hög administrativ förmåga samt vara noggrann och strukturerad.
Vi kommer i denna rekrytering att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Anställningen:
Anställningen är heltid och avser en tillsvidareanställning.
Tillträde 1 januari 2023 eller enligt överenskommelse.
Ansökan:
Vi vill ha din ansökan senast 21 november.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.
Ytterligare upplysningar:
Johanna Bergman, Ekonomichef, 08-608 48 97, 076-122 36 83
Magdalena Löndahl, HR-specialist, 08-608 51 31
Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.
En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.
Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner:
SACO: info.saco@sh.se
ST: st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se
Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.