Ekonom välkomnas till Chalmers

Arbetsbeskrivning

Är du ekonom och söker en arbetsplats där du får möjlighet arbeta med ekonomifrågor i en internationell och dynamisk miljö? Då är tjänsten på Chalmers platsen för dig!

Det handlar om våra liv och naturresurser, om energi, materialåtervinning och om materialutveckling. Med hållbar utveckling i centrum bedriver vi på Institutionen för Kemi och kemiteknik, forskning och utbildning av högsta kvalitet för smartare material och smartare processer, för förbättrad hälsa och miljö. Vi har ca 250 anställda, fördelade på en avdelning för verksamhetsstöd och fyra forskningsavdelningar. Hos oss finns en lång tradition av att stimulera världsledande forskning i en miljö där människor utvecklas och skapar ny kunskap.

Beskrivning om verksamheten
Institutionen för kemi och kemiteknik rekryterar en ekonom för tillsvidareanställning. Organisatoriskt tillhör du institutionens verksamhetsstöd bestående av 15 medarbetare inom ekonomi, administration, husfrågor och verkstad som leds av en administrativ chef. Fysiskt sitter du nära de forskare och lärare som du stödjer i det dagliga arbetet. I verksamheten omges du av forskare och studenter från hela världen och här finns chansen att vara en viktig pusselbit i en spännande forskarvärld.

Beskrivning av tjänsten
Som ekonom har du ett funktionsansvar för ekonomiarbetet på den avdelning du arbetar gentemot. Det innebär ansvar för hanteringen av bokslut, analyser, prognoser, budget, redovisningar samt för löpande bokföring. Ekonomen ska tillsammans med avdelningsledningen driva ekonomiarbetet för att säkerställa att det utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk. Du ingår även i ett team med ekonomer som tillsammans driver institutionens processer och rutiner framåt, ett arbete som du förväntas och välkomnas att vara en aktiv del av.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med möjlighet att styra omfattning (50–100 %). Provanställning kan komma att tillämpas.

Om dig
Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskolenivå med minst fem års erfarenhet, alternativt har annan eftergymnasial ekonomisk utbildning med lång erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.

För att lyckas i rollen är det viktigt med en god förståelse för hela ekonomiprocessen, du som söker har därför gedigen erfarenhet av arbete med redovisning, budget, prognos och bokslutsarbete. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal såväl som skrift, samt har goda kunskaper i Office-paketet.

Som person behöver du ha du lätt att samarbeta med andra och vara prestigelös. Samtidigt har du ett driv och engagemang att självständigt lösa arbetsuppgifterna inom ditt ansvarsområde. Du som söker är kvalitetsmedveten, sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter, är noggrann och hög analytisk förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om tjänsten och ansökan
Chalmers har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sigrid Håkansson på 0736 84 73 08.

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt till Chalmers. Start omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024

Redovisningsekonom

20 november 2024

18 november 2024

14 november 2024