OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen söker en ekonom som ska stötta upp under ett vikariat.
Det här erbjuder vi dig!
Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden – ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service och hälso- och sjukvård. I förvaltningen ingår också myndighetsenheten och avdelningen för administration och utveckling.
Tillsammans med tre ekonomkollegor stöttar ni cheferna inom omsorgsförvaltningen med löpande ekonomisk hantering och analyser av verksamheterna. Du kommer att jobba med bokslut- och budgetarbetet inom olika verksamhetsområden och vägleda och guida verksamheten i att hålla budget i balans. I arbetsuppgifterna ingår också andra ekonomi/controller arbetsuppgifter. Du utgör stöd och bidrar till en ökad förståelse för ekonomiska frågeställningar genom att arbeta konsultativt. Du kommer även att jobba med upphandlingar för förvaltningen och stötta verksamheterna i dess frågor. Till din hjälp i detta har du även den centrala upphandlingsenheten.
Vikariatet är initialt på 6 månader, med möjlighet till förlängning med start snarast eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder en heltid under vikariatet med arbetstidsmått på 40h/vecka med arbetstid förlagd måndag- fredag 8-17 med möjlighet till flex. Din arbetsplats blir Kasern Johnsson beläget på det vackra T4 området ca 15 minuters gångavstånd från stationen.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som tillexempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom ekonomi.
För att kunna hantera arbetsuppgifterna på ett kvalificerat arbetssätt är det önskvärt att du har yrkeserfarenhet som ekonom sedan tidigare. Du är full förtrogen med att hantera bokslut, budget, prognos och uppföljningsarbete. Stor datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet samt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är ett krav.
Erfarenhet från offentlig sektor och arbete med olika områden inom kommunal vård- och omsorgsverksamhet är meriterande. Du har vana av att arbeta med rapporteringsverktyg och vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomisystemet UNIT4/UBW och analysverktyget Qlikview/PowerBI.
Speciellt viktigt för tjänsten är att du som person har en mycket god förmåga att strukturera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har ett självgående förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy.
Övrigt
Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!