OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun i samverkan med Tanums, Sotenäs, Munkedals och Lysekils kommuner söker ekonom/administratör. Vi söker Dig som har kompetens inom administrativt arbete och ekonomisk redovisning . Du kommer att arbeta i 2-3 olika projekt men med liknande arbetsuppgifter i alla projekten. Du kommer att arbeta mot flera kommuner i Norra Bohuslän med Strömstad kommun som bas och arbetsgivare. Din placeringsort är Strömstad Projekten har olika inriktning men alla kräver kontinuerliga rapporter och rekvisitioner till finansiärer. I detta arbete kommer Du att samarbeta med projektledarna. Du kommer även delvis få inblick och delta i genomförandet av de olika projekten. Din bakgrund : - ekonomisk och administrativ utbildning, gärna på högskolenivå eller liknande - god IT - vana - erfarenhet från ekonomiska redovisningssystem - erfarenhet av att skriva protokoll och andra dokument - kunna hålla flera bollar i luften - kunna tala och gärna skriva engelska - har god kompetens och erfarenhet av liknande uppdrag Vi vill att Du - har god initiativförmåga och är självständig - är strukturerad och ordningsam - har god samarbetsförmåga - har ett serviceinriktat arbetssätt - är flexibel - sköter kontakten för projekten med i första hand, personalkontoret, ekonomikontoret samt kommunledningskontoret i Strömstad kommun samt övriga berörda förvaltningar/kontor Anställningstid: Snarast och 1 år framåt med eventuell förlängning upp till 3 år.