Ekonomadministratör med kunskap om lön till tillväxtbolag

Ekonomadministratör med kunskap om lön till tillväxtbolag

Arbetsbeskrivning

DigitalTolk söker en ekonomiadministratör/assistent med kunskaper om löneadministration som skall vara med och stötta oss på en spännande tillväxtresa. Vi har sedan start varit drivande i utvecklingen och digitaliseringen av tolk- och språkbranschen och med avstamp i det tar vi nu plattformen till nya branscher och marknader, både i och utanför Sverige. Vi ser ljust på framtiden och har höga tillväxtmål, där tillväxten kommer ske både organiskt och genom förvärv.
Vi på DigitalTolk är glada och stolta att kunna få vara med och göra skillnad i människors liv genom våra tjänster. DigitalTolk är företaget som vänt upp och ner på tolkvärlden på många sätt. Helt enkelt för att vi gillar att erbjuda kvalitet, smarta IT-lösningar både för våra tolkar, tolkanvändare och kunder. Vi är det enda företaget som har helautomatiserat matchningssprocessen för bästa matchning med ett inbyggt feedbacksystem för tolkar och kunder. Vi är övertygade om att lojalitet, kvalitet och leveranssäkerhet hänger ihop.
I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du ha uppgifter som t.ex. lönehantering, redovisning, löpande bokföring, fakturering, leverantörsfakturor, avstämningar och delaktighet vid bokslut. Arbetsuppgifterna inom ekonomi och administration varierar och har olika karaktär. Du kommer både arbeta självständigt och tätt med övriga inom ekonomi samt kundtjänst.
För att passa hos oss är du en person med egen drivkraft där du kan se var arbetet kan effektiviseras samt naturligt känner ägarskap för dina uppgifter. För rollen krävs att du är strukturerad, initiativtagande och serviceinriktad. Som person tror vi du är snabbfotad, nyfiken och prestigelös. Vi tror att du tycker det är roligt att jobba på ett företag där det händer mycket saker och vill bidra till den resan DigitalTolk är på.


Krav för rollen:
Utbildning som gymnasieekonom eller annan relevant yh-utbildning
Ca 1-3 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter
Erfarenhet av lönehantering
Mycket goda kunskaper i Word och Excel.
Mycket goda kunskaper i svenska i skrift och tal


Meriterande:
Erfarenhet av Björn Lundéns ekonomiprogram



Om anställningen:
Start: Så snart som möjligt
Arbetsomfattning: Heltid, 100%
Kontor: Stockholm, Slussen
Vi intervjuar kandidater löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi eftersträvar mångfald i arbetslivet, både vad gäller kön, ålder och bakgrund. Vi uppmuntrar alla personer som passar profilen för tjänsten att söka. Varmt välkommen med din ansökan om du vill vara med på vår tillväxtresa!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Digital Interpretations Scandinavia STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Postadress

Pustegränd 1-3
STOCKHOLM, 11820

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024