Ekonom/Administratör - Svensk Glasåtervinning

Arbetsbeskrivning

Roll med goda utvecklingsmöjligheter i en framtidsbransch - återvinning!

Svensk Glasåtervinning AB (SGÅ) ansvarar för insamling, förädling och försäljning av återvunna glasförpackningar i enlighet med det lagstadgade producentansvaret. SGÅ har ca 30 anställda och omsätter 215 MSEK. Företaget är lokaliserat till Hammar i södra Närke, där även landets enda förädlingsanläggning av insamlat förpackningsglas finns Det insamlade materialet blir i första hand råvara till nya glasförpackningar men även till glasull och skumglas.
Läs mer på www.glasatervinning.se.

Om rollen:
Du kommer att tillhöra en grupp på tre personer som bl a hanterar avstämningar av in-/utleveranser av glas, förpackningsavgifter, deklarationer, in-/utbetalningar, leverantörsreskontra, fakturering, bokslut, lön, posthantering och telefonväxel.

Tjänsten innehåller flera centrala delar och fokus första tiden är att arbeta parallellt med övriga i gruppen för att lära dig företaget. Du kommer vara med vid avstämningar, lönehantering, telefonväxel, posthantering samt övrig kontorsadministration. Du arbetar nära Administrativ chef i bokslutsarbetet med målet att på sikt ta ansvar för huvudboken och löneadministration. Vi arbetar i Hogia.

För dig som trivs med att arbeta med ekonomi och administration och med varierande uppgifter är det här ett arbete som ger just det! Du kommer vara en viktig del i teamet, få ta ansvar och vara med och påverka!

Du rapporterar till Administrativ chef. Tjänsten är heltid tillsvidare med placering i Hammar.

Vår kandidat:
Vi söker dig som är gymnasieekonom och som arbetat flera år med ekonomi och administration eller dig som har en akademisk examen inom ekonomi och 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från löneadministration är det meriterande. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Du behärskar engelska, både i tal och skrift.

Som person har du sinne för ordning och reda. Du har öga för detaljer och trivs med siffror! Du har lätt för att ta kontakt med andra, har ett eget driv och är lösningsorienterad. Att ta ansvar och ha en vilja att utvecklas är en självklarhet för dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du dessutom har ett prestigelöst förhållningssätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94

Sammanfattning

Besöksadress

Aspholmsvägen 9
Örebro

Postadress

Aspholmsvägen 9
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024