OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillväxtverket underlättar förnyelse i företag och regioner, och gör det enklare för företag. Vårt arbete bidrar till hållbar tillväxt. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter. Våra viktigaste redskap är kunskap, samverkan och finansiering.
Tillväxtverket är förvaltande myndighet för Sveriges åtta regionala strukturfondsprogram för regional konkurrenskraft och sysselsättning. Strukturfondsprogrammen finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och offentliga medel. Det regionala strukturfondsprogrammet för Västsverige har som övergripande mål att skapa hållbar tillväxt genom fler och växande företag som bidrar till nya jobb samt en hållbar stadsutveckling. Programmet berör Västra Götalands län och Hallands län. Programkontoret är placerat i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ekonomisk projektgranskning för utbetalningar av projektstöd till beslutade projekt inom de regionala strukturfondsprogrammet i Västsverige. Det innebär blandannat att du har kontakt
med projektägare/projektledare, samt gör platsbesök, granskningar och kontrollinsatser. Tillväxtverkets arbete granskas i sin tur av Ekonomistyrningsverket samt EU:s revisionsinsatser.
Tjänsten omfattar även att hålla samman den administrativa servicen på programkontoret, såsom posthantering, diarieföring och arkivering. Att tillsammans med enhetschef ansvara för övergripande administration, som faktura- och reseräkningshantering, personalrapportering, budgetuppföljning och budgetanalys. Andra arbetsuppgifter är att lägga upp och underhålla administrativa rutiner och arbeta i stödsystemet Nyps, samt att vara programkontorets kontaktperson och superanvändare i IT-relaterade frågor. Resor ingår i tjänsten.
Vår kravprofil - Din kompetens
Vi söker dig som uppfyller följande skall-krav:
• Minst treårigt gymnasium
• Behärskar Officepaketet
• Har erfarenhet av självständigt administrativt arbete inkl budget- och ekonomihantering
• Erfarenhet av att göra ekonomiska sammanställningar och analyser och lägga upp administrativa rutiner
• Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
Följande kunskaper/ erfarenheter är meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi
• Ekonomisk redovisning med rapportering och analys
• Erfarenhet från systemen Agresso, Palasso och Diabas
• Erfarenhet av arkivering och arbete med EU:s fonder
Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt beteende och agerande, vilket innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.
Mer information och kontakt
Anställningen är allmän visstidsanställning från och med 2013-11-01 till 2015-01-31. Arbetsplatsen är belägen i Göteborg. Sista ansökningsdag är den 2013-09-30.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Jenny Perslow, tfn 08-681 9550. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Per Cederblad, tfn 08-681 9693. Fackliga företrädare är Sofia Marklund, Saco, tfn 08-681 66 80 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.