OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eda kommun, kommunledningsförvaltningen, administrativa avdelningen. ARBETSUPPGIFTER En av de väsentligaste uppgifterna är att biträda verksamheterna med budget- och planeringsfrågor samt ekonomisk uppföljning och prognostisering. Ekonomiskt analysarbete och konsultativt stöd till verksamheterna. Utveckla arbetet med att ta fram nyckeltal och andra för verksamheten relevanta mått. Befattningen är centralt placerad inom kommunledningsförvaltningen, men innebär även konsultativt arbete gentemot verksamheterna. Du kommer att ha en nyckelroll i utvecklingen av kommunens ekonomi- och verksamhetsstyrning. Biträda ekonomichefen med den övergripande ekonomistyrningen KVALIFIKATIONER Högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. God IT vana är en förutsättning, liksom förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete. Förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa dialog samt ta egna initiativ är också väsentliga förutsättningar. God analytisk förmåga och helhetssyn krävs. Önskvärt med minst några års erfarenhet som ekonom/controller inom den kommunala verksamheten.