OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom ekonomi och trivs i en roll som är varierande med stort eget ansvar? Är du därtill en person som trivs i en föränderlig miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig.
Om Thormans
Thormans Entreprenad AB är ett bolag inom Green Landscaping-koncernen. Vi arbetar med yttre skötsel och mark- och anläggningsarbeten i Östergötland. Våra kunder är främst kommuner, bostadsrättsföreningar och olika typer av fastighetsbolag där vi utför hela eller delar av den yttre skötseln.
Thormans Entreprenad AB startades 2003. Vi har gått från att vara uppstickaren till att bli en väletablerad och stark aktör inom entreprenadbranschen. Vi investerar i vår personal och i moderna miljövänliga maskiner för att fortsätta utvecklas.
Hos oss finns möjligheten att påverka hur din stad ser ut!
Din roll i företaget
Som Ekonom/Controller har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion så som fakturering, redovisning, lönehantering, rapportering och ekonomiuppföljning. En stor del av bolagets löpande redovisning, löner och rapportering är idag outsourcad till en extern firma och ditt arbete innebär koordinering och uppföljning av dess arbete. Du kommer att ha ett nära samarbete med VD och bolagets ledningsgrupp samt vara en stöttepelare för organisationen inom ekonomiska frågor. Vi söker dig som tycker om att jobba verksamhetsnära och i en bred roll, som kan samarbeta med alla typer av människor.
Då företaget är under en utvecklingsfas får du möjligheten att utveckla och effektivisera både ekonomifunktionen och övriga interna strukturer. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska ekonomifrågor där det blir viktigt att du är proaktiv och föreslår förbättringar.
För att lyckas i rollen är du proaktiv, självständig och analytisk, har god verksamhetsförståelse och tar initiativ. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna i bolaget så det är viktigt att ha en god samarbetsförmåga, positiv attityd, vara lösningsorienterad och ha lätt att kommunicera.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Delaktig i månads- och årsbokslut
- Projektredovisning, sammanställning och uppföljning av bolagets resultat på projektnivå samt avvikelseanalys
- Sammanställning av presentationer och rapporter till ledningen avseende bolagets resultat, statistik och KPI:er
- Koordinering och kvalitetssäkring av arbete med bolagets samarbetspartner inom lön och redovisning
- Budget och prognos
- Verifiering och uppföljning av inköp, leverantörsfakturor
- Stöd till ledningen och projektledare i ekonomiska frågor
- Likviditetsplanering
- Diverse ad-hoc analyser och projekt
- Övrig administration
- Ledningsgruppsarbete
Vi ser gärna att du:
- Du har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter
- Du har intresse för och lär dig snabbt nya system
- Du är van användare av Excel och PowerPoint
Meriterande
- Erfarenhet av systemen Visma.net och Next
Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Varmt välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer ske löpande då vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka din ansökan!
- Start är så snart som möjligt
- Tjänsten är på heltid, tillsvidare (vi tillämpar provanställning)
- Placeringsort: Linköping & Norrköping
Med vänliga hälsningar
Tobias Birgersson Egbom
Operativ Chef
072-070 97 29
Sökord: administration, redovisning, ekonom, ekonomi, controller.