OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom ekonomi och trivs i en roll som är varierande med stort eget ansvar? Är du därtill en person som trivs i en föränderlig miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig.
Om Thormans
Thormans Entreprenad AB är ett bolag inom koncernen Green Landscaping Group. Vi är verksamma inom yttre skötsel samt mark- och anläggningsarbeten i Östergötland. Våra kunder är främst kommuner, bostadsrättsföreningar och olika typer av fastighetsbolag.
Företaget startade 2003 med visionen om att skapa ett entreprenadföretag med kundens behov i fokus och är en väletablerad stark aktör inom entreprenadbranschen. Vi investerar i vår personal och i moderna miljövänliga maskiner för att fortsätta utvecklas och ligga i framkant när det gäller hållbarhet, miljö och kvalitet.
Engagemang för kunderna och kompetenta medarbetare är en förutsättning för att vara en väletablerad och stark aktör. Medarbetarna är i fokus och en grundsten inom bolaget. Nöjd personal betyder nöjda kunder med säkerställd leveranskvalité och är även en förutsättning för att bygga hållbara miljöer och långsiktiga samarbeten med kunderna.
Hos oss finns möjligheten att påverka hur din stad ser ut!
Din roll i företaget
Som Ekonom/Controller har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion så som fakturering, redovisning, lönehantering, rapportering och ekonomiuppföljning. En stor del av bolagets löpande redovisning, löner och rapportering är idag outsourcad till en extern firma och ditt arbete innebär koordinering och uppföljning av dess arbete. Du rapporterar till VD och kommer att ha ett nära samarbete med bolagets ledningsgrupp samt vara en stöttepelare för organisationen inom ekonomiska frågor. Vi söker dig som tycker om att jobba verksamhetsnära och i en bred roll, som kan samarbeta med alla typer av människor.
Då företaget är under en utvecklingsfas får du möjligheten att utveckla och effektivisera både ekonomifunktionen och övriga interna strukturer. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska ekonomifrågor där det blir viktigt att du är proaktiv och föreslår förbättringar.
För att lyckas i rollen är du proaktiv, självständig och analytisk, har god verksamhetsförståelse och tar initiativ. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna i bolaget så det är viktigt att ha en god samarbetsförmåga, positiv attityd, vara lösningsorienterad och ha lätt att kommunicera.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Ansvara för månads- och årsbokslut
- Projektredovisning, sammanställning och uppföljning av bolagets resultat på projektnivå samt avvikelseanalys
- Sammanställning av presentationer och rapporter till ledningen avseende bolagets resultat, statistik och KPI:er
- Koordinering och kvalitetssäkring av arbete med bolagets samarbetspartner inom lön och redovisning
- Budget och prognos
- Verifiering och uppföljning av inköp, leverantörsfakturor
- Stöd till ledningen och projektledare i ekonomiska frågor
- Likviditetsplanering
- Diverse ad-hoc analyser och projekt
- Övrig administration
- Ledningsgruppsarbete
Vi ser gärna att du:
- Du har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter
- Du har intresse för och lär dig snabbt nya system
- Du är van användare av Excel och PowerPoint
Meriterande
- Erfarenhet av systemen Visma.net och Next
Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Varmt välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer ske löpande då vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka din ansökan!
- Enligt överenskommelse
- Tjänsten är på heltid, vikariat/interim om minst 12 månader
- Placeringsort: Linköping
Med vänliga hälsningar
Christian Mattsson
VD
0725-349539
Sökord: administration, redovisning, ekonom, ekonomi, controller.