OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunal kund söker ekonomiskt kunnig konsult. Skicka in din ansökan idag!
Om uppdraget
Vi söker en ekonom/controller med god dokumenterad erfarenhet av processledning och processbeskrivningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss påBemannia med start omgående till och med 2024-09-30.Tjänsten är på heltid med arbetstid belagd 8-16:30. Arbetet sker på kundens kontor, och det finns eventuelltviss möjlighet till distansarbete.Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att stötta ekonomiavdelningens controllers med processledning genom att processleda arbetet och samarbeta med förvaltningens övriga verksamheter, exempelvis genomatt effektivisera och samordna budgetprocessen och andra ekonomiprocesser. Du kommer också vara med och skapa rutiner, instruktioner och processbeskrivningar samt medverka i informations- och kommunikationsflödet inom förvaltningen och i detta själv leda möten effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Processledning för ekonomiska processer, inklusive förvaltningens budgetprocess
Processkartor
Processbeskrivningar
Rutinbeskrivningar
Stötta förvaltningens befintliga resurser med arbetsuppgifter vid behov
Förekommande arbete på en controlleravdelning
Dina kvalifikationer
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller i medelstor eller stor organisation
Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS office eller likvärdigt
Mycket goda kunskaper i Powerpoint och i attsammanställa effektiv information/kommunikation
Mycket goda kunskaper av att arbeta med ekonomirelaterad processledning och processkartläggning
Vana att självständigt driva utvecklingsarbete i ekonomiprocesser/budgetprocesser
Vana att självständigt hålla i projekt ochansvara för presentationer i stora grupper
Personliga egenskaper som passar rollen är starka kommunikativa förmågor, prestigelöshet och samarbetsinriktad. Du är även duktig på att visualisera och processleda
Meriterande
Erfarenhet från offentlig förvaltning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson