OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tre års erfarenhet av att jobba som ekonom/controller och vill bidra till en stor samhällsnytta i Göteborgs kommun? Vill du vara med i ett team som förbättrar bostadspolitiken? Då har vi perfekta tjänsten för dig!
Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Om uppdraget
Vår kund skapar förutsättningar för en trygg och stimulerande bostadsmiljö genom
till exempel nya bostäder, exploatering, köp och försäljning av mark, fastighetsförvaltning, bostadstillägg och insatser på det bostadssociala området.
Vi på Bemannia söker en ekonom/controller till vår kund i Göteborg. Tjänsten avser arbete som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Uppdraget påbörjas vecka 26 med 4 veckors semester (vecka 28 - 31) för att sedan avslutas sista oktober.
Din profil
Du är som person driven, lättlärd, serviceinriktad, engagerad och ansvarsfull. Du har även en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt.
Dina arbetsuppgifter
- Ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Förändrings- och processutvecklingsarbete inom ekonomiområdet
- Redovisning och bokslut
- Stöd till chefer och medarbetare i ekonomiska frågor
- Budgetering och planering
- Uppföljningar och prognoser
- Kalkylering
- Analyser och simuleringar
- Ta fram rapporter och göra utredningar
Dina kvalifikationer (Skallkrav)
- Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig
utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
- Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och
uppföljningssystem så som Hypergene, Agresso och Proceedo
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
- Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson