Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en prestigelös, driven och kompetent ekonom/controller i Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar i juni månad och pågår i 12 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonom/controller kommer du främst arbeta med att utvärdera befintliga system i staden (BUPA/Hypergen) och se hur man effektivt kan arbeta med budgetprocessen i bolaget.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:

- Ta fram arbetssätt som ska implementeras under budget och prognosarbetet för 2024

- Förstudie för att kravställa ett datalager och tillhörande BI-system (drivs av bolagets controller och du kommer vara en viktig del att beakta i processarbetet)

- Delta i löpande redovisning och bokslutsarbete

- Hantera leverantörs - och kundfakturor och löpande bokföring tillsammans med redovisningsansvarig

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi från högskola eller flerårig arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vi bedömer att du bör ha minst fem års arbetserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Du har gärna erfarenhet av att arbeta inom bygg- eller fastighetsbranschen. Kunskaper om Hypergene (BUPA inom Göteborgs Stad) och Agresso är meriterande. Avancerad kunskap i Excel är nödvändigt att du har med dig.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024