Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en driven och kompetent ekonom/controller till vår kund i Göteborg.
Under hösten 2023 kommer förvaltningen ta sig an att förbättra budget och prognosprocessen och söker dig som har kvalifikationer att driva förändringsprocessen och vara ett stöd i löpande redovisning.
Du kommer tillhöra en avdelning som idag består av en projektcontroller, bolagscontroller, redovisningsansvarig, projektekonom och en ekonomichef.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar sommaren 2023.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst att arbeta med att utvärdera befintliga system i staden (BUPA/Hypergen) och se hur man effektivt kan arbeta med budgetprocessen i bolaget. Arbeta fram ett arbetssätt som ska implementeras under budget- och prognosarbetet för 2024. Parallellt pågår en förstudie för att kravställa ett datalager och tillhörande BI-system och detta drivs av bolagets controllers och detta kommer vara en viktig del att beakta i processarbetet.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:

- Delta i löpande redovisning och bokslutsarbete

- Hantera leverantörs- och kundfakturor samt löpande bokföring

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi från högskola eller flerårig arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vi bedömer att du bör ha minst fem års arbetserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Du har gärna erfarenhet av att arbeta inom bygg- eller fastighetsbranschen. Kunskaper om Hypergene (BUPA inom Göteborgs Stad) och Agresso är meriterande. Avancerad kunskap i Excel är nödvändigt att du har med dig.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024