Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Ekonom/Controller till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker Göteborgs Stad en erfaren controller/ekonom till deras ekonomiavdelning.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid som startar omgående och pågår fram till den 31/6 - 23 med goda möjligheter till förlängning.

Ekonomiavdelningen ansvarar för att driva utvecklingen av stadens och förvaltningens ekonomiprocesser. I avdelningens uppdrag ingår att säkerställa förvaltningens ekonomistyrning och att god redovisningssed tillämpas.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonom/controller stödjer du förvaltningens chefer vid ekonomisk planering, budgetering, uppföljning, prognos, analys, inköp och ekonomiska utredningar. Du arbetar rådgivande och ger kvalificerat stöd till cheferna i deras ekonomiska frågor och beslut. Som ekonom driver och utvecklar du arbetsuppgifterna inom bokslut, budget och prognosarbete, uppföljningar, utredningar och projektarbete.

Dina kvalifikationer

- Ekonomiutbildning på högskolenivå

- Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete i kommunsektorn, gärna inom utbildningsområdet.

- Goda kunskaper i verksamhetssystemen Unit4 Agresso, Proceedo och Hypergene

- Erfarenhet av Officepaketet och Excel

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Roy Hoang, Roy.Hoang@Bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024