OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett mycket omtalat energibolag som är på en spännande tillväxtresa och för deras räkning söker vi nu dig som vill bli en del av deras ekonomiteam. Tjänsten är ett konsultuppdrag på initialt sex månader med goda chanser till både förlängning och överrekrytering och vi söker dig som kan börja omgående. Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett omtalat energibolag som just nu är på en mycket spännande tillväxtresa. För deras räkning söker vi nu två ekonomer inom leverantörsreskontra som kommer vara med bidra till deras fortsatta tillväxt.
I rollen som ekonom hos vår kund kommer du framförallt arbeta med de dagliga transaktionerna i form av hantering av in- och utbetalningar till och från kunder. Du kommer även arbeta med att se till att fakturahanteringen sker på ett smidigt och effektivt sätt gentemot kunderna. Ju mer du växer i rollen kommer du även få möjlighet att ta ansvar för fler områden och på sikt kunna klättra internt i bolaget.
Du erbjuds
* Ett långsiktigt konsultuppdrag där möjligheten finns till överrekrytering
* Utökade erfarenheter inom såväl tech som ekonomi
* En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom inom leverantörsreskontra kommer du framförallt arbeta med:
* Hantering stora volymer av fakturor i ERP-system
* Säkerställa att alla fakturor är inlagda och kodade på rätt sätt
* Interagera med ledning och andra avdelningar för att få rätt information kopplat till fakturorna
* Stötta kunder i frågor som dyker upp kopplat till fakturor
* Delta i ad hoc-projekt när det krävs
VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen i ekonomi
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, detta då all kommunikation internt sker på engelska
Vi ser det som starkt meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
* Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Har tidigare erfarenhet av systemet Dynamics365
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Långsiktighet: Initialt sex månader med goda chanser till både förlängning och överrekrytering
* Placering: Kungsholmen, Stockholm men möjlighet att arbeta på distans upp till 50%
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta vilket bolag annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231