OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En Redovisningsekonom och en Kvalificerad Ekonomiassistent till Meda AB Meda AB (publ) är ett internationellt specialty pharmaföretag med fokus på marknadsföring och marknadsanpassad produktutveckling.Långsiktiga samarbeten och förvärv är grundläggande faktorer för bolagets strategi.Meda är representerat med egna dotterbolag i 26 länder och har över 1 500 anställda inom marknadsföring och försäljning.Bolagets produkter säljs i ca 120 länder.Meda är noterat under Large Cap på Nordic Stock Exchange.För mer information, besök www.meda.se Till koncernkontoret beläget i Bergshamra, Solna, söker vi nu en Redovisningsekonom och en Kvalificerad Ekonomiassistent. Redovisningsekonom Redovisningsekonomens huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande: .Löpande redovisning..Månads-, kvartals- och årsbokslut..Skattedeklarationer och skatteberäkningar..Utrednings- och analysarbete..Utveckling av rutiner och arbetssätt. För rollen som Redovisningsekonom, söker vi dig som har en kvalificerad erfarenhet av redovisningsarbete, där bokslut har varit en del.Du kan vara akademiker eller ha en gymnasial utbildningsbakgrund inom ekonomi, gärna kompletterad med någon eftergymnasial utbildning inom redovisning. Kvalificerad Ekonomiassistent Ekonomiassistenten kommer att ansvara för kundreskontrat men kommer även att vara behjälplig i andra frågor på redovisningsavdelningen.Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande: .Kundreskontra (fakturering, inbetalningar, betalningspåminnelser, räntefakturering etc)..Momsfrågor..Intercompany-avstämningar..Månadsavstämningar..Löpande redovisning..Utrednings- och analysarbete..Behjälplig vid upprättande av bokslut. För rollen som Kvalificerad Ekonomiassistent, söker vi dig som har en kvalificerad erfarenhet av löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra.Du har även arbetat med momsfrågor.Du har en gymnasial utbildningsbakgrund inom ekonomi, gärna kompletterad med någon eftergymnasial utbildning inom redovisning.I båda rollerna är det viktigt att du är en van IT-användare och har erfarenhet av några olika system.Erfarenhet av Scala är mycket meriterande.Eftersom Meda verkar internationellt är det viktigt att du tidigare har arbetat på ett företag med internationella kontakter samt känner dig komfortabel på engelska i såväl tal som skrift.Som medarbetare på redovisningsavdelningen bör ta kunna ta egna initiativ, vara självgående och noggrann.Du gillar att samarbeta och är stresstålig.Urval sker löpande. Prodiem AB är ett expansivt och framgångsrikt rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden: konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134