OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har sex förvaltningar och två helägda bolag.
I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.
Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdrag:
Vi söker en ekonom till Individ- och Familjeomsorgen med ansvar för sedvanliga ekonomiuppgifter och ekonomiadministration.
Du kommer att arbeta med att ta fram ekonomiska analyser och månadsuppföljningar samt att vara ett stöd till chefer i form av ta fram underlag och ekonomiska prognoser.
Du ansvarar även för fakturering, kontering, utbetalningar, ekonomiska avstämningar samt rapportering av statistik såväl internt som externt.
Du är en viktig funktion i utveckling och samordning av Individ- och Familjeomsorgens ekonomiarbete och förväntas därmed vara en kvalificerad diskussionspartner till chefer och övriga ekonomer.
För att ge bästa möjliga stöd är det viktigt att du är intresserad av att sätta dig in i verksamhetsfrågor ur ett ekonomiskt och socialt perspektiv.
I tjänsten ingår också administrativa uppgifter kopplade till Individ- och Familjeomsorgen samt handläggaruppdrag och myndighetsutövning i form av förmedlingsmedel och faderskapsutredningar.
Du kommer även att ansvara över systemadministration i verksamhetssystemet Procapita IFO.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administration.
Egenskaper som efterfrågas för tjänsten är nytänkande, entusiasm, uthållighet och driv.
Vidare har du en god förståelse för långa processer och har lätt för att knyta nya kontakter samt bibehålla dessa.
Körkort är nödvändigt då du måste kunna ta dig runt till våra olika verksamheter.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Varmt välkommen med din ansökan!