OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att hantera bokföringsunderlag? Är du nyfiken på en varierande roll där du är bryggan mellan ekonomi, lön och HR? Då kan uppdraget som Ekonom till kund i Linköping vara något för dig! Läs mer om rollen nedan och sök tjänsten idag.
Omfattning: Heltid, 100%
Uppdrag under pågående rekrytering, önskad start i september och beräknas pågå till årsskiftet 2022/2023.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som Ekonom kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att vara:
Du är en brygga mellan lön, ekonomi och HR
Hanterar bokföringsunderlag (när lönen är körd, hämta hem rapporter och kontera dessa samt lägga på sociala avgifter och gör sammanställning och skicka kostnader till ekonomi)
Rapportering (HR-nyckeltal)
Arbete med lönebenchmark och jämställdhetskartläggning (lönedelen)
Ta ut och skicka personallistor till ex. chefer och andra intressenter
FTE-rapportering för Norge, Danmark och Sverige (beräkning av personal ex hur mkt någon har jobbat för månadens timmar)
Inrapportering vakanser SCB
Kunnig i pensioner och försäkringar
Bevakningar ex. kort och långtidsfrånvaro, laslistor
Personaladministration
Arbete i system ex Agda
Arbete i Excel
Ta fram nyckeltal
Kvalifikationer
Till rollen som ekonom söker vi dig som har:
Flerårig erfarenhet av de flesta av ovan nämnda arbetsuppgifter.
Kunnig inom hela Officepaketet i synnerhet Excel
Relevant utbildning inom HR, lön eller ekonomi
Erfarenhet av löne/personalsystem
Erfarenhet av att hålla utbildningar
Kunnig i arbetsrätt (meriterande men ej krav)
Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann, analytisk, flexibel, driven och prestigelös med en god samarbetsförmåga.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-09-04. Vid frågor kontakta Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044