Ekonomi- & controllerassistent sökes på deltid!

Ekonomi- & controllerassistent sökes på deltid!

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken, orädd och driven som person? Läser du sista året av dina studier och är redo för ett deltidsarbete där du kan komma in och snabbt bidra med värde i ett dynamiskt team? Megger söker nu en ekonomi- och controllerassistent!

OM TJÄNSTEN
Megger är en ledande leverantör av högteknologisk test- och mätutrustning för elkraftsbranschen och bidrar på så sätt till ett mer hållbart och säkert samhälle. Det gör vi genom att hjälpa våra kunder att leverera den elektriska energi du använder varje dag på ett effektivt sätt. Vi utvecklar och tillverkar avancerad hård- och mjukvara för att erbjuda kunder över hela världen en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Megger Sweden AB omsätter 400 Mkr och har ca 140 anställda på kontoret i Danderyd.

Du kommer ingå i ett team på fyra personer, där du främst kommer att stötta och samarbeta med två av teamets medlemmar. Arbetsplatsen genomsyras av högt i tak där alla är enkla och schyssta mot varandra. Uppdraget planeras pågå mellan 3-6 månader då avdelningen just nu har ett högt inflöde och behöver avlastning för att komma ikapp under denna tidsperiod.

Du erbjuds
- Ett spännande och meriterande uppdrag
- En möjlighet att bygga på ditt kontaktnät inför din examen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med deras workflow system för att boka in och hantera leverantörsfakturor
* Uppdatera viss masterdata relaterat till deras kunder
* Stötta Financial controller med pris och marginalkontroller
* Vid behov uppdatera pris på vissa lagerartiklar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet, gärna sista året inom ekonomi.
- Har mycket god datorkunskap.
- Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Kan arbeta förmiddagar måndag till fredag.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av fakturahantering.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är orädd för att ställa frågor samt komma med initiativ. Är det en arbetsuppgift du tidigare inte har gjort eller har kunskap kring visar du stort engagemang och vilja att lära dig den. Som person är du dessutom social och trevlig, nyfiken på dina arbetsuppgifter, kollegor och på organisationen i stort. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och utför allting med god struktur och noggrannhet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2024
  • Ansök senast: 9 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024