OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du är en ansvarstagande och uthållig person som inte räds långsiktiga utmaningar och drivs av att leverera goda resultat har Moberg Bil tjänsten för dig. De söker nu dig som vill bli deras nästa Ekonomi- och HR ansvarig, varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Kulturen på Moberg Bil präglas av gemenskap, positiv inställning och framåtanda. Tillsammans levererar de en förstklassig helhetsupplevelse för deras kunder. Som ansvarig för Ekonomi- och HR-avdelningen kommer du ha ett nära samarbete med din medarbetare på Ekonomiavdelningen. Rollen innebär även mycket samarbete med såväl företagsledning och övriga chefer inom bolaget som revisorer, finansbolag och andra myndigheter.
Frida, som arbetar med ekonomi och HR på Moberg Bil idag beskriver tjänsten så här: - ”Det är ett jobb med mycket variation där vissa dagar kan innebära arbete med årsredovisning och inkomstdeklaration och där du nästa dag arbetar för att förbättra betalrutinerna."
Din roll som ekonomi- och HR-ansvarig innebär självständigt ansvar för att leda, utveckla och förbättra Ekonomi- & HR funktionens samtliga rutiner och processer.
Det är en varierad tjänst som utvecklas i takt med att bolaget växer. En spännande möjlighet för dig och din framtida utveckling!
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Moberg Bil.
ARBETSUPPGIFTER
* Löpande bokföring
* Leverantör och kundreskontra
* Månads- och årsbokslut
* Skattefrågor
* Myndighetsrapportering
* Budget
* Personalfrågor
* Löneadministration
* Utveckling av Ekonomi- och HR-avdelningen
VI SÖKER DIG SOM
Har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom bokföring och löneadministration, gärna redovisningskonsult eller liknande. Du uppvisar en vilja och intresse för att utveckla ekonomifunktionen.
Du är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används dagligen i tjänsten.
Det är meriterande om du har erfarenhet av följande:
* Arbetslivserfarenhet från bilbranschen
* Goda kunskaper i Microsoft Office Excel
* Ett intresse för bilar
Som person är du:
* Resultatinriktad
* Uthållig
* Ansvarstagande
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning
* Placering: Hildedalsgatan 1, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och det är Mobergs Bil AB:s önskemål att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Moberg Bil grundades av Tobias Moberg år 2016, som då hyrde ett kontorsrum och några parkeringsplatser. Nu, fem år senare, har Moberg Bil vuxit till att vara drygt 30 engagerade medarbetare och beräknas omsätta cirka 360 miljoner i år.
Visionen är att leda utvecklingen av begagnatmarknaden av fordonsförsäljning och verkstadstjänster. Detta gör vi genom att få våra anställda att känna sig uppskattade och betydelsefulla, så att de ger våra kunder en bra upplevelse. Vi strävar ständigt efter att utvecklas och se möjligheter i omvärldsförändringar, så att Moberg Bil är det naturliga valet när man köper begagnat fordon och verk-stadstjänster.
Våra ledord, Moberg Bil – Kvalité, trygghet & glädje till rätt pris.
Läs mer om Moberg Bil
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231