Ekonomi- & HR-ansvarig till Yangi

Arbetsbeskrivning

Hello and welcome to Yangi®, the ground-breaking innovation partner pioneering the next generation of fiber-based solutions. We are here to reshape the world of packaging. As a pioneer in innovative dry-forming technology, we are exploring new ideas and challenging the value chain behind our everyday products.
Delar du vår vision om en hållbar framtid?
Tror du precis som vi på Yangi att innovation och systemförändringar är nödvändiga för att säkerställa en hållbar framtid? Hos oss blir du en kollega som motiverar, inspirerar och leder genom att föregå med gott exempel. Du trivs i en gemenskap där alla hjälps åt och ingen dag är densamma. Vi uppmuntrar din nyfikenhet och förmåga till genomförandekraft för att spela en nyckelroll i vår resa att revolutionera förpackningsindustrin. Bolaget är en start up/scale up vilket innebär att uppgifterna pendlar mellan operativt och strategiskt arbete vilket är viktigt att du trivs med.
Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för hela ekonomiflödet från kund- och leverantörsreskontra till bokslut. Det innebär att sätta upp en struktur för ekonomi och HR som håller på den tillväxtresa som Yangi precis har startat. Du ingår i Yangis ledningsgrupp.
Dina arbetsuppgifter
Strategisk finansieringsplan för Yangi AB och stödja i kontakt med investerare och säkra anskaffning av kapital
Ytterst ansvarig för ekonomistyrning, ansvara för månadsslut och årsslut
Rapportering till myndigheter
Övergripande ansvara för legala frågor inom bolaget och vara kontakt mot externa jurister
Ansvara för företagets/företagens instruktioner/policys/rutiner etc
Ansvarig för all finansiell rapportering/underlag till budget och prognos med uppföljning, analys och nyckeltal
Delaktig i affärsutveckling och upprättande och uppföljning av business case
Controller och stöd i ekonomiredovisningen
Ta fram rapporteringsunderlag till styrelsen
Ytterst ansvarig för Yangis HR- processer och utveckling av HR- strategi, vilket innebär att initiera, utveckla och implementera strukturer och processer för HR och admin
Ansvara för strategisk kompetensförsörjning och employer branding i Yangi AB

Kontakt
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med PXpress.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson på 070-678 03 33 eller sandra@pxpress.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående start. Din placering är centralt i Varberg. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSXpress AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024