OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med cirka 5 000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com
Vi söker nu en driven och engagerad ekonomi/ inköpsassistent för ett vikariat. Tycker du det är kul med administration och ekonomi, är du även strukturerad och kommunikativ, då kan vi erbjuda dig en stimulerande roll hos en marknadsledande aktör.
Om Lindab och tjänsten
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med cirka 5 000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.se
Vi är nu i behov av att tillfälligt förstärka vår avdelning för ekonomi och inköp med ett vikariat. Du erbjuds ett varierande uppdrag där du kommer arbeta för båda avdelningarna. I första hand är det administrativa och rutinmässiga arbetsuppgifter kopplat till ekonomi och inköp. Beroende på dina förkunskaper så kan du själv vara med och styra nivån på arbetsuppgifterna, där det finns möjlighet till mer kvalificerade arbetsuppgifter för dig som är mer erfaren.
Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden:
Fakturering/ kontering av fakturor
Vara behjälplig i samband med månadsbokslut, redovisning och bokföring
Avrop, lägga beställningar och bevaka leveranser, lagernivåer
Begära in prisuppgifter och offerter
Sköta kontakter med leverantörer och interna enheter
Vara med vid leverantörsuppföljningar
Bakgrund
Vi vill att du som söker har gymnasial utbildning gärna inom ekonomi. Högre utbildningsnivå ses även som meriterande men är inget krav, dina kunskaper och erfarenhet är det som avgör. Vi tror att du har erfarenhet från beskrivna arbetsuppgifter, tex administrativt arbete inom ekonomi, inköp eller kundservice. Du har goda kunskaper från Officepaketet, framförallt i Excel samt är van vid att arbeta i någon form av affärssystem, där erfarenhet från Microsoft Dynamics ses som extra meriterande. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift är även viktigt för att lyckas i rollen.
Du som person
Vi tror att du är en serviceinriktad person med intresse för administration och ekonomi. Du är engagerad och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du stimuleras av att arbeta i en miljö med högt tempo. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett ordningssinne och kan arbeta strukturerat. Vi värdesätter även din sociala och kommunikativa förmåga, att du trivs med att arbeta i ett team med många kontaktytor.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Grevie
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, vikariat
Vill du veta mer om tjänsten?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Magdalena Persson (Controller) magdalena.persson@lindab.com, 0431-85048
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Skicka därför in din ansökan snarast, dock senast 2021-10-24.
Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes