OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu är vi på jakt efter en Ekonomi och löneadministratör. Är det du eller känner du någon som skulle passa för jobbet?
Erfarenhet
• Ekonomiassistent – minst 2 års erfarenhet
• Löneassistent – minst 2 års erfarenhet
Utbildning - Krav
• Gymnasial utbildning
Kompetenser - Krav
• Löneadministration
• Ekonomiadministration
Meriterande
• FortNox redovisning och lönesystem
• MS Excel
Språk - Krav
• Svenska
Om jobbet
Då vi har expanderat mycket de senaste åren och har för avsikt att fortsätta göra det så behöver vi förstärkning på den administrativa sidan.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med delar av ekonomiflödet i våra tre bolag och hanterar löner för våra ca 80 medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat leverantörs- och kundreskontra, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.
Du kommer även att sköta inköp av kontorsvaror, andra förbrukningsartiklar m.m.
Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör/skall du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Du har även kunskaper om kollektivavtal samt arbetsrättslagstiftningen och skattelagstiftningen.
Flytande i svenska tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder FortNox, så kunskap och erfarenheter av detta system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Wecall värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Sundsvall
Tjänstgöringsgrad: 75-100% (vi är flexibla)
Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Kontakta - var bransch och intresseorganistation.
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Ansökan skickas till ulrika@wecall.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Ulrika Thorén
060-7890100
Platschef Ulrika Thorén
060-7890100