OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gnosjö Plåtförädling är verksamma inom plåtbearbetning och med över 60 år i branschen har vi en stor kunskap och lång erfarenhet av plåtförädling. Idag är vi 15 anställda och har en omsättning på över 30 miljoner kronor. Gnosjö Plåtförädlings huvudsakliga verksamhet är kompletta butiksinredningar men vi tillverkar också olika plåtdetaljer och tillbehör. Vi verkar främst som en underleverantör till lokala företag, som i sin tur arbetar mot slutkunder. Gnosjöandan är stark och vi har ett nära samarbete med bygdens företag.
Nu är det snart dags för vår kollega Inger att gå i pension efter att ha varit oss trogna i 25 år. Nu söker vi därför dig, vår nya ekonomi- och administrationsansvarig, som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Har du ett gott siffersinne, gillar administrativa arbetsuppgifter och vill jobba i en ansvarstagande roll på ett stabilt familjeföretag? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya kollega!
Dina arbetsuppgifter
Löpande bokföring, betalningar, hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturering, moms- och skattehantering, löneadministration för löner till kollektivarbetare och tjänstemän, månadsavslut och andra sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration kommer tillhöra dina vardagliga arbetsuppgifter som ekonomi- och administrationsansvarig hos oss. Tjänsten innebär därför att du kommer ha kontakt med både Skattemyndighet och revisionsbyrå men även liknande externa kontakter. Vi ser även att du kommer jobba med ordermottagning och dess registrering samt liknande uppgifter vilket gör att du även kommer ha kontakt med våra kunder.
Din profil
Som du märker är tjänsten bred och varierad och begreppet "allt i allo" ser vi passar för denna tjänst. Som person söker vi därför dig med ett prestigelöst förhållningssätt som trivs med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi och administration. Du har ett öppet och flexibelt sinne och ser att du kommer trivas med att arbeta på ett företag som ständigt utvecklas. Vidare värdesätter du struktur och noggrannhet i ditt arbete och du trivs i en ansvarstagande roll.
Vi värdesätter självklart din ekonomiska kunskap och ser att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och du får gärna ha en utbildning inom ekonomi eller administration. Din sociala kompetens kommer självklart underlätta din kontakt med kunder och kollegor men det viktigaste är att du är flexibel medarbetare med intresse av administrativa arbetsuppgifter som känner att du självständigt kan jobba med ovan beskrivna arbetsuppgifter. Vi jobbar i Pyramid och Kontek Lön och vi ser det som betydelsefullt att du känner dig bekväm med arbete i affärs- och ekonomisystem. Svenska och engelska hanterar du i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi är ett stabilt familjeföretag där det alltid händer saker och där beslutsvägarna är korta. Hos oss får du ett grepp om helheten och har möjlighet att jobba med varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi månar om att hjälpa varandra och förespråkar frihet under ansvar för våra medarbetare. Vill du vara delaktig i en spännande resa framåt, då kan tjänsten som ekonomi- och administrationsansvarig hos oss på Gnosjö Plåtförädling vara din nya utmaning!
Placeringsort: Gnosjö
Omfattning: Deltid, cirka 85-90%, alternativt heltid
Tillsättning: Snarast eller enligt överenskommelse
I denna rekrytering samarbetar Gnosjö Plåtförädling med OnePartnerGroup GGVV. Sista ansökningsdag är den 7 februari men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lotta Ryman på telefonnummer 073-394 79 12 alt. lotta.ryman@onepartnergroup.se.