Ekonomi- och Administrationsassistent till Tecnau

Ekonomi- och Administrationsassistent till Tecnau

Arbetsbeskrivning

Är du en driven ekonom med en passion för att arbeta brett inom organisationen? Vill du vara en del av ett dynamiskt och internationellt företag där du får möjlighet till att utvecklas? Då är det dig vi söker!

Om rollen
Vi söker en engagerad Ekonomi- och Redovisningsassistent för ett föräldravikariat på 12–18 månader. Du kommer att ha en central roll med ekonomi som fokusområde och hemmabas. I denna varierande roll får du en betydande påverkan på vår verksamhet och möjlighet att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö.

Ditt ansvarsområde
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara varierande och utmanande, vilket inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, genomförande av leverantörsutbetalningar och kundinbetalningar, samt intern och extern rapportering. Du kommer även att ansvara för vecko- och månadsuppföljningar, kontoavstämningar, och utföra djupgående analys- och utredningsarbeten. Rollen omfattar också redovisning, löneadministration, budgetering och inventering. Utöver detta kommer du att sköta allmänna administrationsuppgifter som att hantera telefonväxel och posthantering, vilket gör varje dag unik och fylld med nya utmaningar.

Vi söker dig som
Är civilekonom eller har en ekonomexamen, har ett starkt intresse för en bred och flexibel roll i ett internationellt företag, och är bekväm med engelska i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med analys av ekonomiska data och besitter god IT-kompetens med erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Vi tror att du är en positiv, nyfiken, lösningsorienterad, strukturerad och serviceinriktad person med en stark vilja att utvecklas och göra ett bra jobb. Din förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt gör dig till en uppskattad kollega i teamet.
Förmåner och utvecklingsmöjligheter
Vi på Tecnau strävar efter kontinuerlig utveckling och erbjuder dig möjligheter till kompetensutveckling under din tid hos oss. Med ett team som besitter omfattande expertis och erfarenhet inom branschen har du möjligheten att lära och växa med oss. Vi tror på att ge våra medarbetare flexibilitet och möjlighet att forma sin roll inom ramen för vikariatets omfattning, som varierar mellan 75–100 % beroende på verksamhetens behov och din öppenhet till att mottaga arbetsuppgifter.

Om Tecnau
Tecnau AB utvecklar och tillverkar maskiner och lösningar för pappershantering inom den digitala tryckeriindustrin. Vi har över 80 patent globalt och våra lösningar är installerade i en rad olika branscher världen över för att effektivisera verksamheten inom printindustrin och den grafiska marknaden. Våra kunder består av banker, försäkringsbolag, utbildningsväsen, myndigheter, grafisk bokproduktion, fotobokstillverkare och telekombolag. I koncernen är vi ca totalt cirka 450 medarbetare placerade i Europa, Asien och USA. I Ljungby är vi cirka 55 medarbetare.
Lär känna oss ännu mer på https://www.tecnau.com/

Vill du veta mer?
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, där Anela Drndo är vår ansvariga rekryterare. Ansökningar och urval sker löpande med genomförd rekrytering v.28 som målbild. Anela står till ditt förfogande för eventuella frågor och ytterligare information. Du kan nå henne personligen på telefonnummer 0737–019453. Ansökningar behandlas löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen till vårt team!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Purple Rekrytering & Interim
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 4 december 2024

Liknande jobb


21 november 2024