Ekonomi- och administrativ chef

Arbetsbeskrivning


Karlstads Elnät är ett helägt kommunalt bolag i Karlstads kommun. Vår affärsidé är att tillhandahålla trygg och prisvärd distribution av el och bredbandstjänster för det dagliga livet med fokus på framtida behov. Vi är drygt femtio anställda och har en omsättning på 160 MSEK. Läs gärna mer på www.karlstadselnat.se


Karlstads Elnät har två verksamhetsområden där det just nu och i framtiden kommer ske stora förändringar. Vårt mål är att möta dessa förändringar proaktivt och arbeta i framkant. Som ekonomi- och administrativ chef spelar du en viktig roll i vårt fortsatta arbete med att utveckla bolaget och rusta det för framtiden.

I rollen som ekonomi- och administrativ chef har du det övergripande ansvaret för att leda, samordna och utveckla företagets ekonomiska och administrativa personal och rutiner. För tillfället pågår en verksamhets- och organisationsutveckling, vilken du blir en viktig del av för att utveckla företagets supportfunktioner.

Du har budget- och personalansvar för enhet ekonomi/administration. Som medlem i ledningsgruppen kommer du att arbeta verksamhetsnära, affärsinriktat och vara ett stöd till VD och övriga chefer i ekonomiska frågor. Du kommer att vara föredragande på styrelsemöten.

Som ekonomi- och administrativ chef kommer du även arbeta operativt med de flesta förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomifunktion, men med fokus på intern kontroll och uppföljning.

I egenskap av rollen som administrativ chef kommer du arbeta med effektivisering av företagets rutiner, arbetssätt och dokumenthantering.  Du har det  övergripande ansvaret för avtal och kostnader gällande verksamhetsgemensamma områden t.ex. fastighet, IT/telefoni.

Enheten består idag av en lönehandläggare, en sekreterare, en assistent och en ekonom med ansvar för den externa rapporteringen. I samband med pågående organisationsutveckling kommer samtliga supportfunktioner att flyttas till din enhet.

Vi söker dig som är civilekonom, har gedigen erfarenhet inom området och vars erfarenhet och kompetens är en tillgång för företagets fortsatta utveckling. Vi vill ge dig mycket eget utrymme och stort eget ansvar och du har erfarenheten, kompetensen och förmågorna som krävs att ta den rollen.

Som person är du strukturerad och noggrann. Du tycker om att samarbeta och ser dig själv som en självklar del av arbetslaget. Du bör ha förmåga att skapa förutsättningar för varje enskild medarbetare att utvecklas inom sitt kompetensområde. Du har en väl utvecklad analytisk förmåga och har lätt för att se helheter, samband och konsekvenser. I vårt fortsatta utvecklingsarbete krävs att du är initiativtagande och förespråkar modernisering och effektivisering.

Rekryteringen sker i samarbete med Qtym AB. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Elisabeth Wessling, elisabeth.wessling@qtym.se , tfn 0730- 60 30 50.

Du söker tjänsten via Qtyms hemsida, www.qtym.se. Ansökningarna behandlas löpande, skicka därför gärna in din ansökan omgående. Senast 26 januari 2014 vill vi ha din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 11 januari 2014

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024