Ekonomi och administrativ chef

Ekonomi och administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Degerforsbyggen AB är ett av Degerfors kommun helägt bostadsföretag. Företaget äger bostäder, servicehus, kontors- och affärslokaler. Fastighetsbeståndet innefattar 837 lägenheter och 115 lokaler, totalt 70 000 kvm. Vi förvaltar även stor del av Degerfors kommuns fastigheter samt systerbolaget Degerfors Industrihus AB. Läs mer på www.degerforsbyggen.se
Ekonomi- och administrativ chef till Degerforsbyggen AB - Social, kommunikativ och med goda ekonomikunskaper
Nu söker vi dig som vill vara med i vår pågående resa för en mer hållbart framtid. Som Ekonomi- och administrativ chef ser vi att du gillar siffror likväl som du älskar att interagera med kollegor samt externa parter i olika sammanhang.
Din roll på Degerforsbyggen AB innebär ett övergripande ansvar för organisering, kvalitetssäkring och utveckling av företagets ekonomi och administration. Genom ditt ledarskap motiverar och guidar du det team som skall fungera som ett stöd för bolagets primärverksamhet, i din roll är du även medlem i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
Vidare ser vi att du har en god känsla för ansvar, kostnadsmedvetenhet samt är en god kommunikatör och inte minst en person med stark servicekänsla som krävs för den här uppgiften.
Vi vill att du uppskattar att interagera med dina medarbetare likväl som med övriga organisationen som behöver det stöd som finns inom ditt team. I din roll är det viktigt att vara produktiv och agerar resurseffektivt utifrån de målsättningar, förutsättningar, strategier m.m. som beslutas inom företaget och regleras av myndigheter.
Exempel på ansvarsområden:


- Övergripande ansvar för sammanställning av budget och ekonomisk uppföljning
- Övergripande ansvar för att den dagliga bokföringen fortlöper
- Ansvar för bokslut och revision
- Kontakt med banker och kreditgivare
- Effektivisering av det löpande ekonomiska arbetet
- Systemansvar och kontaktperson för vårt ekonomisystem, fastighetssystem och marknadssystem
- Ansvar för vårt kvalitetsarbete, likväl som för våra strategiska avtal
- Övergripande ansvar för lag- och regelefterlevnad inom marknad, ekonomi och administration
- HR-stöd
- Omvärldsbevakning inom tilldelade ansvarsområden
- Koordinera digitala förändringsprojekt inom verksamheten
- Arbetsmiljöansvar för underställd personal
- Medarbetarsamtal, lönesamtal och rekrytering av underställd personal
Önskade kvalifikationer:


- Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande bakgrund som kan bedömas likvärdig
- Ett tryggt och dynamiskt ledarskap, intresse för människors utveckling
- Ett intresse för utveckling och effektivisering
- Erfarenhet av förändrings-/förbättringsarbete
- Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
- En god analytisk förmåga och en stor förmåga att arbeta självständigt
Stämmer ovanstående in på dig? Har du några funderingar kring tjänsten, och vill veta något mer, då är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070-618 0675. Vi vill ha din ansökan med ditt personliga brev och din CV senast den 15/11 2021. Ansöker gör vi du via www.bestbemanning.nu/lediga-jobb

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


Interim Ekonom till Ljungbyföretag

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

31 oktober 2024

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

31 oktober 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

30 oktober 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

18 oktober 2024