Ekonomi- och administrativ chef till Barnfonden i Malmö

Ekonomi- och administrativ chef till Barnfonden i Malmö

Arbetsbeskrivning

Barnfonden är en barnfokuserad utvecklingsorganisation som grundades 1991. Vi är partipolitiskt och religiöst obundna och ingår i det globala nätverket ChildFund Alliance. Tillsammans med våra samarbetsorganisationer stödjer vi fler än 13 miljoner barn och familjer världen över. Vårt huvudkontor är i Malmö och här arbetar 17 anställda. Vi skapar bättre levnadsvillkor för barn och familjer i utsatta områden i Afrika, Asien och Latinamerika. Vårt arbete bygger på fyra områden som alla hör ihop med varandra: utbildning, hälsa, försörjning och barns rätt till trygghet och skydd. Och vi vet att hjälp till självhjälp och långsiktig, hållbar utveckling är den rätta vägen att gå. Vi sätter alltid barnet i fokus! För mer info, www.barnfonden.se (http://www.barnfonden.se)

Ekonomi- och administrativ chef till Barnfonden i Malmö
Nu rekryterar vi en ekonomi- och administrativ chef till Barnfonden i Malmö. Detta är en roll där du tillsammans med resten av ledningsgruppenen kommer att ansvara för Barnfondens operativa och strategiska arbete, med särskilt ansvar för finansiella och administrativa delar. I rollen kommer du att arbeta nära Generalsekreteraren och centralt för rollen är att vara aktiv i utvecklingen och effektiviseringen av system, interna arbetssätt och finansiella processer för att förse ledningsgrupp, generalsekreterare och styrelse med korrekt ekonomisk information och analyser av verksamhetens utveckling.

Du kommer även att arbeta med kvalificerad redovisning och hantering av offentliga bidrag samt ha ansvar för att redovisning, intern styrning och kontroll sker på ett effektivt sätt och i enlighet med gällande lagar och branschens riktlinjer. I rollen ingår alla traditionella och löpande sysslor som hör till en ekonomichefs uppdrag i en mindre organisation samt även det övergripande ansvaret för IT, telefoni, lokaler och övrig administration. Du rapporterar till Generalsekreteraren och har personalansvar för två medarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Leda ekonomifunktionen
- Budget och prognos
- Löpande redovisning och avstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Rapportering och analyser
- Ansvara för årsredovisning och revision
- Likviditet och valutakursrisker
- Kontakt med revisorer, Skatteverket och andra myndigheter
- Systemansvar för affärssystem


Lämplig bakgrund
Du har en eftergymnasial utbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning i en roll som redovisnings- eller ekonomiansvarig. Du har erfarenhet av att arbeta med bokslut, analys, rapportering och revision. Det är meriterande med erfarenhet från ideell sektor och ekonomisk hantering av offentliga bidrag. Du är van att arbeta självständigt och att driva olika redovisningsrelaterade projekt. Du har ett intresse för systemstöd och erfarenhet av att arbeta med att utveckla och anpassa verksamhetssystem till organisationens behov. Dina kunskaper i Excel är goda och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

En viktig drivkraft för dig är Barnfondens mål att stärka barns rättigheter och arbete för att alla barn ska kunna utvecklas och nå sin fulla potential. Du är en analytisk person som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö i nära samarbete med kollegor från olika avdelningar. I ditt arbete är du noggrann, prestigelös och ansvarstagande. Du vet att detaljer är viktiga men har också fokus på att prioritera och hålla deadlines. Du är en nyfiken flexibel lagspelare som är bra på att stötta och coacha dina kollegor.

Ansökan
På Barnfonden strävar vi efter mångfald och att vår arbetsplats ska avspegla samhället vi lever i. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till mångfald och vidare till Barnfondens mål att vara en arbetsplats där alla känner sig inkluderade.

I denna rekrytering har Barnfonden valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 200528.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Ekonomichef

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024