OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomi- och administrativt ansvarig 70 %
Nilex i Helsingborg AB söker en självgående ekonomiansvarig. Tjänsten är en deltidstjänst på 70 %. Du erbjuds en självständig tjänst med att sköta hela det lilla företagets ekonomifunktion och administration.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bli:
· Löpande bokföring inklusive kund- och leverantörs reskontra
· Kundfakturering och avtalsfakturering av serviceavtal
· Momsredovisning
· Upprättande av månads- och årsbokslut
· Upprättande av årsredovisning samt kontaktperson mot revisorer
· Löner, pensioner samt rapportering av skatter och avgifter
· HR-frågor såsom kontakt med Försäkringskassan, upprätta anställningsavtal mm
· Budget och likviditetsprognoser
· Administrativa uppgifter som t.ex. att hantera våra kund- och andra avtal.
Du rapporterar till VD.
Utbildning/erfarenhet
Du har troligen utbildning från universitet/högskola inom redovisning och 3-5 års relevant erfarenhet. Det är en bonus om du tidigare arbetat med det lilla företagets alla delar. Du är van att självständigt ta fram bokslut.
Då vi använder Visma 2000, Visma Lön 600 samt Visma Bokslut är det meriterande om du arbetat i dessa system.
Du behärskar svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Som person tror vi att du har följande egenskaper:
· Självgående och ansvarstagande
· Analytisk och strukturerad
· Noggrann med bra siffersinne som ändå kan skaffa sig en helhetssyn
· Engagerad
· Initiativtagande och god samarbetsförmåga
· Flexibel och serviceinriktad
Nilex tillämpar 6 månaders provanställning vid rekrytering.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.
För mer information är välkomna att kontakta Birgitta på 042 – 18 00 50.
Skicka er ansökan till ka.nilsson@nilex.se senast den 28 februari.