Ekonomi- och adminkoordinator till företag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en ovärderlig tillgång på ekonomiavdelningen på ett internationellt och marknadsledande företag? Nu finns chansen! Vår kund behöver tillsätta en Ekonomiansvarig och administrativ kontorskoordinator. Du kommer att bli anställd hos vår kund.



Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!





Om tjänsten

I rollen som Ekonomiansvarig och administrativ koordinator kommer du bland annat att ansvara för den löpande bokföringen, se till att arbetsgivaravgifter, skatter och moms redovisas och betalas in i rätt tid och lägga fram bokslutsrapporter för företagsledningen. Det bästa med den här tjänsten är förutom att ansvara för all ekonomi som utgör ungefär 50% av tjänsten är du kontorets administrativa koordinator!

Som Ekonomiansvarig och administrativa koordinator kommer du arbeta med:

* Kund- och leverantörsreskontra
* In- och utbetalningar
* Löpande bokföring
* Avstämningar
* Månads- och årsbokslut
* Moms och skattedeklarationer
* Lön för 15-20 personer
* Kontorsinköp
* Kontaktperson för avtal som rör kontoret tex skrivare, IT, telefoner, portomaskin och städfirma mm
* Fix och trix för att skapa allmän trivsel på kontoret.



Vem är du?

För att trivas i den här rollen krävs det att du har goda kunskaper inom allt som har med ekonomi att göra. Du måste vara prestigelös och göra allt från att ta hand om posten till årsbokslut. Du har ett genuint intresse för administration och service.

Erfarenhet av att jobbat med bokföring och redovisning i ett mindre bolag kommer att vara till stor hjälp i arbetet.
Vi söker dig som har goda kunskaper i svenska såväl tal som i skrift och är bekväm med engelska som arbetsspråk.



Vad kan vår kund erbjuda dig?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med provanställning. Arbetstiderna är kontorstid med möjlighet till flex. Företaget har sjukvård och pensionsförsäkringar, friskvårdsbidrag och bjuder på frukost varje dag. Kontoret ligger i Hisings Kärra.



Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fia Fagerlund på e-post: fia.fagerlund@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024