OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Vi söker nu en person som vill ha ansvar för ekonomi och administration åt en av våra kunder som verkar i Västra Götaland. Tjänsten ersätter en föregångare som går i pension och som självständigt drivit ekonomi, import och export från sitt hemmakontor.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en varierande roll där ungefär hälften av tjänsten innefattar ekonomi och den andra hälften administrativa arbetsuppgifter som framförallt berör export och import. Följande arbetsuppgifter ingår;
- Bokföring och redovisning (månadsbokslut och gärna årsbokslut)
- Skatt och moms
- Löneadministration för ett fåtal tjänstemän
- Kund- och leverantörsreskontra
- Kund- och orderhantering
- Intrastatredovisning
- Export/import hantering (tullpapper mm, fraktbokning mm)
- Administration som tex avropa tull, analysera prognoser, administrera produktionsorder
- Ha koll på produkterna och göra avstämning avseende; produktionskostnader, snittpriser, lagersaldo, returer, binda valuta mm.
Du rapporterar till företagets VD.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst 4-5 års erfarenhet av liknande ekonomi och administrationsarbete, gärna inom export och import. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett mindre eller medelstort privat företag är meriterande. Du har god förståelse för hur flödet fungerar genom hela ekonomiprocessen och trivs med att jobba med deadlines för redovisning och rapportering.
Du är trygg i din roll och är van att arbeta självständigt. Du har god datorvana och är van användare av Office-paketet samt har erfarenhet av något ekonomi- och lönesystem. Det är en fördel om du har arbetat i affärssystemet Navision tidigare. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och kan grundläggande engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är noggrann, flexibel, positiv och självgående. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne. Du behöver kunna arbeta systematiskt och analytiskt.
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid (40h/vecka) med hemmakontor runt Göteborg-Lidköping (Västra Götaland). Vi har en digitaliserad process och du lägger själv upp ditt arbete och dina arbetstider. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och ett flexibelt arbete under eget ansvar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 23 januari. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist 044-590 65 12.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983