Ekonomi- och arbetsmarknadsenheten söker administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.

Ekonomi- och arbetsmarknadsenheten på socialförvaltningen består av två grupper. Ekonomigruppen svarar för:


• Utredning och beslut om ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd) enligt SoL
• Hembesök, rehab och relationsvåld
• Budget- och skuldrådgivning
• Bistånd i form av förmedlingsmedel
• Hyresrådgivning
• Dödsboanmälningar
• Socialregistret

 

Arbetsmarknadsgruppen svarar för:

Praktik, träning och sysselsättning både inom stadens olika förvaltningar och på den öppna arbetsmarknaden för enskilda som erhåller ekonomiskt bistånd för sin försörjning. Verksamheten ger möjlighet till meningsfulla arbetsuppgifter för personer som står en bit ifrån den ordinarie arbetsmarknadeni form av OSA - offentligt skyddat arbete.

 

Vi söker en administrativ assistent till ekonomi- och arbetsmarknadsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att sköta kontering av enhetens fakturor samt att ansvara för varierande administrativa uppgifter såsom administrering av jobbansökningar och återsökning av statsbidrag för lönebidragsanställda.

 

Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens som har erfarenhet av administrativt arbete och kontering av fakturor. Du talar och skriver svenska flytande och har ett öga för textredigering. Du är van att använda Office-paketet och har lätt för att lära dig att använda nya verksamhetssystem. Du kan arbeta självständigt och strukturerat, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Erfarenhet av att arbeta i Raindance och Treserva är meriterande.

 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Urval kommer att göras löpande, så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

 

Varaktighet/Arbetstid

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Tjänsten är tidsbegränsad t.o.m. 151231

 

Om du har några frågor är du välkommen att ringa till enhetschef Parvin Banisadr 08-734 21 76 eller gruppledare Marcus Ingemarsson tel. 08-734 2704.

 

Välkommen med din ansökan senast den 12 mars.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 februari 2015

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024