OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Ekonomi- och arbetsmarknadsenheten arbetar för att personer ska kunna uppnå självförsörjning inom ramen för den så kallade Solna-modellen.
Vi samverkar även med samtliga enheter inom socialförvaltningen och med andra förvaltningar, myndigheter och organisationer i syfte att minska arbetslösheten och att underlätta för solnabor att komma ut på arbetsmarknaden.
Arbetsmarknadsgruppen svarar för att praktik, träning och sysselsättning ordnas både inom stadens olika förvaltningar och på öppna arbetsmarknaden för enskilda som får ekonomiskt bistånd för sin försörjning och består av 4 arbetsgrupper.
- Klottersanering
- Skog & Markarbete
- Trafikmiljöarbete
- Tvättverksamhet
Verksamheten ger möjlighet till meningsfulla arbetsuppgifter för personer som står en bit ifrån den ordinarie arbetsmarknaden i form av OSA - offentligt skyddat arbete. I verksamhetens uppdrag ingår även att erbjuda platser för arbetsträning och praktik.
Vad innebär arbetet?
Ditt uppdrag är att stötta deltagarna i deras rehabilitering inom de olika verksamheterna.
Arbetsuppgifterna består främst av arbetsledning för någon av dessa verksamheter men även arbetsuppgifter i de övriga grupperna när behov uppstår.
I uppdraget ingår även diverse administrativa göromål som till exempel fakturor och viss dokumentation.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en flexibel arbetsledare, kreativ och strukturerad samt stresstålig.
Du har ett flexibelt tänk och är beredd att arbeta med stort ansvar. Arbetet kräver en bakgrund som arbetsledare och gärna erfarenhet från någon eller några av de områden som vi jobbar med idag. Det är en fördel om du har arbetat i någon form av social verksamhet med inriktning på missbruk eller psykisk ohälsa.
B-körkort är ett krav. Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en arbetsplats med positiv stämning och god sammanhållning. Vi bryr oss om varandra och har ett tillåtande och öppet arbetsklimat. Som medarbetare får du:
- Tillgänglig och stödjande arbetsledning och korta beslutsvägar
- Regelbunden extern handledning
- Samlokaliserande enheter och nära till andra samverkanspartners
- Moderna lokaler i Solna Business Park, med närhet till bra kommunikationer
- Flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling
- Friskvårdsbidrag
Mer information om ansökan
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 24-09-30. Intervjuer kommer att ske löpande.
Om du har några frågor är du välkommen att ringa till enhetschef Parvin Banisadr 08-746 3462 eller Sektionschef Per Lindgren 08-746 1387.
Fackliga företrädare John Tallvid, SSR och Annika Lordin, Vision 08-746 1000.
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.